Απόγνωση στο λιανεμπόριο
Κατά 30% έχουν αυξηθεί τους τελευταίους μήνες τα «λουκέτα» στην αγορά, με τον συνολικό τζίρο το 2010 να έχει υποστεί μείωση της τάξεως των 7,5 δισ. ευρώ περίπου, όπως προκύπτει από τις εκτιμήσεις της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου που βασίζονται στα δεδομένα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ.
Ο συνολικός τζίρος των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου, εκτός των καυσίμων το 2010, έφτασε τα 51 δισ. ευρώ περίπου, ενώ το 2008 ήταν 57 δισ. ευρώ.
Ο συνολικός τζίρος, συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων, από 65,9 δισ. ευρώ, υπολογίζεται ότι το 2010 υποχώρησε στα 58,5 δισ. ευρώ, δηλαδή έχει υποστεί μία μείωση περίπου 7,5 δισ. ευρώ.
Επιβεβαιώνεται, μάλιστα, κατά την ΕΣΕΕ ότι ο Έλληνας καταναλωτής, παρά το γεγονός ότι περιόρισε κατά πολύ τις μετακινήσεις του και μείωσε την κατανάλωση καυσίμων κατά 10% μέσα σε ένα χρόνο, εντούτοις λόγω των αυξήσεων στον φόρο κατανάλωσης πλήρωσε 25% περισσότερα.
Αναλυτικά, οι κατηγορίες καταστημάτων οι οποίες κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση του κύκλου και του όγκου εργασιών το 2010, ήταν οι ακόλουθες:
«Πολυκαταστήματα» 16,4% σε κύκλο εργασιών και 18% σε όγκο, «έπιπλα, ηλεκτρικά είδη, οικιακός εξοπλισμός» 34,5% και 34,6%, «ένδυση - υπόδηση» 21,9% και 23,6%, «βιβλία-χαρτικά» 14,3% και 16,7%, «φαρμακευτικά - καλλυντικά» 12,3% και 9,5%, «μεγάλα καταστήματα τροφίμων» 9,9% και 14,4%, «τρόφιμα-ποτά-καπνός» 15,1 και 20%, «καταστήματα καυσίμων - λιπαντικών» +13,6% και -20,7%, «πωλήσεις εκτός καταστημάτων» -25%.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Β.Κορκίδης δήλωσε ότι «εξετάζοντας τα στοιχεία και τους δείκτες της πορείας της αγοράς τον τελευταίο χρόνο μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι δεν είναι μόνο η κατάρρευση της κατανάλωσης που έδωσε τη χαριστική βολή στο εμπόριο, αλλά δεν μπορούμε να μην παραδεχθούμε ότι όσο βουλιάζουν οι πωλήσεις, η ασφυξία στην αγορά θα γίνεται εντονότερη. Η αλήθεια των αριθμών για τους εμπόρους είναι σκληρή και τα «διαρκή» αρνητικά πρόσημα δείχνουν ότι ακόμα δεν "πιάσαμε πάτο". Έχουμε την αίσθηση ότι κάποιοι μας θέλουν λιγότερους, κάποιοι τους βοηθούν σε αυτήν την επιδίωξη και κάποιοι δεν κάνουν τίποτα».
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΣΕΕ, η κατάσταση στην αγορά και ιδιαίτερα στον τζίρο των εμπορικών επιχειρήσεων ήταν τον τελευταίο χρόνο ιδιαίτερα προβληματική. Παρόλα αυτά, αυτή η πτωτική τάση δεν αποτελεί καινούργια εξέλιξη, αφού η καθοδική πορεία του τζίρου των επιχειρήσεων και του όγκου των πωλήσεων έχει παγιωθεί.
Ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών το Δεκέμβριο του 2010 σε σύγκριση με το 2009 -χωρίς καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων- είχε μείωση κατά 17,1%, ενώ ο δείκτης του όγκου πωλήσεων παρουσίασε μείωση κατά 19,9%.
Το εμπόριο, λοιπόν, σημειώνει η ΕΣΕΕ, καταγράφει μια «διαρκή» μείωση του τζίρου και συρρίκνωση της ιδιωτικής κατανάλωσης, ενώ βιώνει την αποχώρηση χιλιάδων μικρομεσαίων εμπόρων από το επάγγελμα.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι εργοδότες στο εμπόριο μειώθηκαν το Δεκέμβριο 2010 σε 87.000, καταγράφοντας μία μείωση 11%, ενώ οι αυτοαπασχολούμενοι σε 200.000 εμφανίζοντας μείωση που προσεγγίζει το 4%.
Παράλληλα, απειλή λήψης νέων μέτρων στην οικονομία απονευρώνει τις όποιες ελπίδες ανάκαμψης, αφού 6 στα 10 νοικοκυριά δηλώνουν ότι δεν τους περισσεύουν χρήματα και 4 στα 10 φοβούνται να καταναλώσουν.
«Ταυτόχρονα, οι δείκτες κύκλου και όγκου εργασιών στο λιανικό εμπόριο επιβεβαιώνουν τη δυσπραγία, τη χαμηλή κατανάλωση, την ανύπαρκτη ρευστότητα και τα χιλιάδες λουκέτα, τα οποία τους τελευταίους μήνες αυξήθηκαν κατά 30%», σημειώνεται στην ανακοίνωση της ΕΣΕΕ.
ta nea
Κατά 30% έχουν αυξηθεί τους τελευταίους μήνες τα «λουκέτα» στην αγορά, με τον συνολικό τζίρο το 2010 να έχει υποστεί μείωση της τάξεως των 7,5 δισ. ευρώ περίπου, όπως προκύπτει από τις εκτιμήσεις της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου που βασίζονται στα δεδομένα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ.
Ο συνολικός τζίρος των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου, εκτός των καυσίμων το 2010, έφτασε τα 51 δισ. ευρώ περίπου, ενώ το 2008 ήταν 57 δισ. ευρώ.
Ο συνολικός τζίρος, συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων, από 65,9 δισ. ευρώ, υπολογίζεται ότι το 2010 υποχώρησε στα 58,5 δισ. ευρώ, δηλαδή έχει υποστεί μία μείωση περίπου 7,5 δισ. ευρώ.
Επιβεβαιώνεται, μάλιστα, κατά την ΕΣΕΕ ότι ο Έλληνας καταναλωτής, παρά το γεγονός ότι περιόρισε κατά πολύ τις μετακινήσεις του και μείωσε την κατανάλωση καυσίμων κατά 10% μέσα σε ένα χρόνο, εντούτοις λόγω των αυξήσεων στον φόρο κατανάλωσης πλήρωσε 25% περισσότερα.
Αναλυτικά, οι κατηγορίες καταστημάτων οι οποίες κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση του κύκλου και του όγκου εργασιών το 2010, ήταν οι ακόλουθες:
«Πολυκαταστήματα» 16,4% σε κύκλο εργασιών και 18% σε όγκο, «έπιπλα, ηλεκτρικά είδη, οικιακός εξοπλισμός» 34,5% και 34,6%, «ένδυση - υπόδηση» 21,9% και 23,6%, «βιβλία-χαρτικά» 14,3% και 16,7%, «φαρμακευτικά - καλλυντικά» 12,3% και 9,5%, «μεγάλα καταστήματα τροφίμων» 9,9% και 14,4%, «τρόφιμα-ποτά-καπνός» 15,1 και 20%, «καταστήματα καυσίμων - λιπαντικών» +13,6% και -20,7%, «πωλήσεις εκτός καταστημάτων» -25%.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Β.Κορκίδης δήλωσε ότι «εξετάζοντας τα στοιχεία και τους δείκτες της πορείας της αγοράς τον τελευταίο χρόνο μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι δεν είναι μόνο η κατάρρευση της κατανάλωσης που έδωσε τη χαριστική βολή στο εμπόριο, αλλά δεν μπορούμε να μην παραδεχθούμε ότι όσο βουλιάζουν οι πωλήσεις, η ασφυξία στην αγορά θα γίνεται εντονότερη. Η αλήθεια των αριθμών για τους εμπόρους είναι σκληρή και τα «διαρκή» αρνητικά πρόσημα δείχνουν ότι ακόμα δεν "πιάσαμε πάτο". Έχουμε την αίσθηση ότι κάποιοι μας θέλουν λιγότερους, κάποιοι τους βοηθούν σε αυτήν την επιδίωξη και κάποιοι δεν κάνουν τίποτα».
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΣΕΕ, η κατάσταση στην αγορά και ιδιαίτερα στον τζίρο των εμπορικών επιχειρήσεων ήταν τον τελευταίο χρόνο ιδιαίτερα προβληματική. Παρόλα αυτά, αυτή η πτωτική τάση δεν αποτελεί καινούργια εξέλιξη, αφού η καθοδική πορεία του τζίρου των επιχειρήσεων και του όγκου των πωλήσεων έχει παγιωθεί.
Ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών το Δεκέμβριο του 2010 σε σύγκριση με το 2009 -χωρίς καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων- είχε μείωση κατά 17,1%, ενώ ο δείκτης του όγκου πωλήσεων παρουσίασε μείωση κατά 19,9%.
Το εμπόριο, λοιπόν, σημειώνει η ΕΣΕΕ, καταγράφει μια «διαρκή» μείωση του τζίρου και συρρίκνωση της ιδιωτικής κατανάλωσης, ενώ βιώνει την αποχώρηση χιλιάδων μικρομεσαίων εμπόρων από το επάγγελμα.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι εργοδότες στο εμπόριο μειώθηκαν το Δεκέμβριο 2010 σε 87.000, καταγράφοντας μία μείωση 11%, ενώ οι αυτοαπασχολούμενοι σε 200.000 εμφανίζοντας μείωση που προσεγγίζει το 4%.
Παράλληλα, απειλή λήψης νέων μέτρων στην οικονομία απονευρώνει τις όποιες ελπίδες ανάκαμψης, αφού 6 στα 10 νοικοκυριά δηλώνουν ότι δεν τους περισσεύουν χρήματα και 4 στα 10 φοβούνται να καταναλώσουν.
«Ταυτόχρονα, οι δείκτες κύκλου και όγκου εργασιών στο λιανικό εμπόριο επιβεβαιώνουν τη δυσπραγία, τη χαμηλή κατανάλωση, την ανύπαρκτη ρευστότητα και τα χιλιάδες λουκέτα, τα οποία τους τελευταίους μήνες αυξήθηκαν κατά 30%», σημειώνεται στην ανακοίνωση της ΕΣΕΕ.
ta nea