Η ΟΛΜΕ ζητά την άμεση ανάκληση της υπουργικής απόφασης για τον περιορισμό της επιλογής της δεύτερης ξένης γλώσσας. Σύμφωνα με ανακοίνωση : «Η αντιπαιδαγωγική αυτή απόφαση σε συνδυασμό με τις εξαγγελίες για το ''Νέο Λύκειο'' θα οδηγήσει σε σοβαρή υποβάθμιση τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών και σε εργασιακή ανασφάλεια χιλιάδες εκπαιδευτικούς».
Εξάλλου, με άλλη ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ, με αφορμή το νέο Τεχνολογικό Λύκειο, κάνει λόγο για «εγκατάλειψη της Τεχνικής Εκπαίδευσης» που παρά τις «διακηρύξεις και τα ωραία λόγια εντάσσεται μέσα στη συνολικότερη προσπάθεια υποβάθμισης και απαξίωσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης».
Η ΟΛΜΕ σημειώνει χαρακτηριστικά: «Το Τεχνολογικό Λύκειο ουσιαστικά παραδίνεται, στους σκοπούς και το περιεχόμενό του, στις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων. Και αυτό είναι φανερό από τις διαδικασίες που προβλέπονται για την ίδρυση και τη λειτουργία των τομέων και των ειδικοτήτων, αλλά και τη λειτουργία των ΣΕΚ.
Τα πτυχία και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ουσιαστικά υπονομεύονται, μια και εντάσσονται στο ''παζλ'' του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων (ECVET), μέσα από το οποίο θα μπορεί να αποκτά κανείς επαγγελματικά δικαιώματα, πιστοποιώντας δεξιότητες που αποκτά έξω από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Όσον αφορά την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση η οποία, κατά το υπουργείο, δεν ανήκει στους βασικούς στόχους του Τεχνολογικού Λυκείου, ενώ προβλέπεται πως το ποσοστό των εισακτέων στα ΤΕΙ θα είναι ανάλογο του μαθητικού πληθυσμού σε Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο, η δυνατότητα πρόσβασης περιορίζεται μόνο σε ''τμήματα αντίστοιχα του τομέα της ειδικότητάς τους''.
Παρά τις διακηρύξεις, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Είναι απαράδεκτη παιδαγωγικά η θεσμοθέτηση πρακτικής άσκησης στο Λύκειο, ενώ η θεσμοθέτηση της μαθητείας στην πράξη θα προσφέρει φτηνό εργατικό δυναμικό στους εργοδότες. Είναι απαράδεκτο οι θεσμοί αυτοί να αντικαθιστούν την παροχή εκπαίδευσης λυκειακού επιπέδου.
Δεν είναι σαφές από την πρόταση του υπουργείου ότι το απολυτήριο του Τεχνολογικού Λυκείου είναι πλήρως ισότιμο με του Γενικού.
Με το προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα υποβαθμίζεται η Γενική Παιδεία στη Β' και τη Γ' Λυκείου.
Σχετικά με την εφαρμογή του νέου Τεχνολογικού Λυκείου, το υπουργείο Παιδείας ακολουθεί την πεπατημένη. Σχεδιάζει στο τέλος της χρονιάς, θα ψηφίσει το νόμο το καλοκαίρι και θα τον εφαρμόσει τον ερχόμενο Σεπτέμβρη. Χωρίς πρόνοια για χρηματοδότηση, χωρίς νέα βιβλία, χωρίς βελτίωση της εργαστηριακής και κτιριακής υποδομής των σχολείων και με την απειλή της κατάργησης σχολικών μονάδων κατ' εντολή του μνημονίου».
dealnews.gr
Εξάλλου, με άλλη ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ, με αφορμή το νέο Τεχνολογικό Λύκειο, κάνει λόγο για «εγκατάλειψη της Τεχνικής Εκπαίδευσης» που παρά τις «διακηρύξεις και τα ωραία λόγια εντάσσεται μέσα στη συνολικότερη προσπάθεια υποβάθμισης και απαξίωσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης».
Η ΟΛΜΕ σημειώνει χαρακτηριστικά: «Το Τεχνολογικό Λύκειο ουσιαστικά παραδίνεται, στους σκοπούς και το περιεχόμενό του, στις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων. Και αυτό είναι φανερό από τις διαδικασίες που προβλέπονται για την ίδρυση και τη λειτουργία των τομέων και των ειδικοτήτων, αλλά και τη λειτουργία των ΣΕΚ.
Τα πτυχία και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ουσιαστικά υπονομεύονται, μια και εντάσσονται στο ''παζλ'' του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων (ECVET), μέσα από το οποίο θα μπορεί να αποκτά κανείς επαγγελματικά δικαιώματα, πιστοποιώντας δεξιότητες που αποκτά έξω από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Όσον αφορά την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση η οποία, κατά το υπουργείο, δεν ανήκει στους βασικούς στόχους του Τεχνολογικού Λυκείου, ενώ προβλέπεται πως το ποσοστό των εισακτέων στα ΤΕΙ θα είναι ανάλογο του μαθητικού πληθυσμού σε Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο, η δυνατότητα πρόσβασης περιορίζεται μόνο σε ''τμήματα αντίστοιχα του τομέα της ειδικότητάς τους''.
Παρά τις διακηρύξεις, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Είναι απαράδεκτη παιδαγωγικά η θεσμοθέτηση πρακτικής άσκησης στο Λύκειο, ενώ η θεσμοθέτηση της μαθητείας στην πράξη θα προσφέρει φτηνό εργατικό δυναμικό στους εργοδότες. Είναι απαράδεκτο οι θεσμοί αυτοί να αντικαθιστούν την παροχή εκπαίδευσης λυκειακού επιπέδου.
Δεν είναι σαφές από την πρόταση του υπουργείου ότι το απολυτήριο του Τεχνολογικού Λυκείου είναι πλήρως ισότιμο με του Γενικού.
Με το προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα υποβαθμίζεται η Γενική Παιδεία στη Β' και τη Γ' Λυκείου.
Σχετικά με την εφαρμογή του νέου Τεχνολογικού Λυκείου, το υπουργείο Παιδείας ακολουθεί την πεπατημένη. Σχεδιάζει στο τέλος της χρονιάς, θα ψηφίσει το νόμο το καλοκαίρι και θα τον εφαρμόσει τον ερχόμενο Σεπτέμβρη. Χωρίς πρόνοια για χρηματοδότηση, χωρίς νέα βιβλία, χωρίς βελτίωση της εργαστηριακής και κτιριακής υποδομής των σχολείων και με την απειλή της κατάργησης σχολικών μονάδων κατ' εντολή του μνημονίου».
dealnews.gr