e-mail: dealnewsonline@gmail.com

powered by Agones.gr (livescore)

Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010

Κοινοπραξία για κατασκευή πυρηνοκίνητων τάνκερ


Συμμετέχει ο Όμιλος Ρέστη


Η εταιρεία Εnterprises Shipping and Τrading του Ομίλου Ρέστη σε συνεργασία με τη Lloyd΄s Register, τη Ηyperion Ρower Generation και την ΒΜΤ συνέστησαν κοινοπραξία με σκοπό να διερευνήσουν τη δυνατότητα κατασκευής τάνκερ τα οποία θα είναι πυρηνοκίνητα. Εφόσον μπορέσει να βρεθεί ο τρόπος για την τοποθέτηση μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων στα τάνκερ, αυτό θα οδηγούσε στη δραστική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Οι υπογραφές για τη σύσταση της κοινοπραξίας έπεσαν χθες στα γραφεία της ελληνικής εταιρείας στην Αθήνα. Σχολιάζοντας τη συμμετοχή της Εnterprises Shipping and Τrading στο φιλόδοξο αυτό σχήμα, ο κ. Ρέστης σημείωσε ότι «παρά το γεγονός ότι η ναυτιλία συμμετέχει πολύ λιγότερο στην παγκόσμια ατμοσφαιρική ρύπανση από άλλες βιομηχανίες με έδρα την ξηρά, πιστεύουμε ότι πρέπει να καταβάλουμε κάθε προσπάθεια ώστε να διασφαλίσουμε έναν καλύτερο κόσμο για τις μελλοντικές γενιές. Μας τιμά εξαιρετικά και είμαστε υπερήφανοι που συμμετέχουμε σε αυτή την κοινοπραξία, καθώς πιστεύουμε ότι οι εναλλακτικές πηγές παροχής ενέργειας αποτελούν την απάντηση στις ναυτιλιακές συγκοινωνίες» .



Το φιλόδοξο σχέδιο θα είναι κατ΄ αρχήν διαρκείας δύο ετών. Το κρίσιμο στοιχείο είναι ο σχεδιασμός ή, ορθότερα, η προσαρμογή- των σημερινών τάνκερ, ώστε να μπορούν να φέρουν αντιδραστήρες τρίτης γενιάς (Small Μodular Reactors - SΜRs). Το έργο αυτό θα αναλάβει η εταιρεία ΒΜΤ. Ο αντιδραστήρας που θα τοποθετηθεί στο πλοίο θα λειτουργεί ουσιαστικά ως «μπαταρία». Υπολογίζεται ότι το κόστος κατασκευής ενός τέτοιου πλοίου, εφόσον αναπτυχθεί η σχετική τεχνολογία, θα είναι κατά 30% ακριβότερο. Ωστόσο οι συμμετέχουσες εταιρείες θεωρούν ότι μακροπρόθεσμα το κέρδος θα υπερκαλύψει το αρχικό κόστος, καθώς η διάρκεια ζωής των πλοίων θα αυξηθεί. Θα απαιτηθεί επίσης πολύ πιο εξειδικευμένο προσωπικό για τον χειρισμό του νέου τύπου πλοίων.

Ένα από τα πολύ σημαντικά ζητήματα που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν οι σχεδιαστές του νέου πλοίου θα είναι η προστασία από ενδεχόμενο πυρηνικό ατύχημα στη θάλασσα. Ήδη πάντως, όπως ανακοινώθηκε, θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία του πλοίου σε περίπτωση συγκρούσεων ή άλλων κινδύνων, όπως π.χ. πυρκαϊάς.


ta nea