e-mail: dealnewsonline@gmail.com

powered by Agones.gr (livescore)

Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2010

Μείωση 10% στον τζίρο των εμπορικών κέντρων της το 2010, βλέπει η Lamda Development

Πτώση κίνηση λόγω ύφεσης


Η Lamda Development αναμένει ο τζίρος στα τρία εμπορικά της κέντρα θα υποχωρήσει φέτος κατά 10% περίπου, καθώς τα μέτρα λιτότητας πλήττουν την κατανάλωση, είπε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Οι πωλήσεις, ωστόσο, κινούνται σε καλύτερα επίπεδα από το σύνολο της αγοράς, είπε σε τηλεφωνική του συνέντευξη στο Reuters ο κ. Οδυσσέας Αθανασίου, καθώς τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα τείνουν να ευνοούνται από την κρίση που πλήττει κυρίως τα μικρότερα καταστήματα.


«Τα φετινά νούμερα (τζίρος εμπορικών κέντρων) αναμένεται να είναι στο σύνολό τους περίπου πάνω από 700 εκατ. ευρώ και να είναι περίπου 10% μειωμένα σε σχέση με τα περσινά», σημείωσε.

«Η επισκεψιμότητα είναι πολύ καλή [...] απλά το per capita spent είναι αυτό που πέφτει, φυσικά, λόγω της κρίσης», ανέφερε ο κ. Αθανασίου.

Η εταιρεία λαμβάνει ποσοστό επί του τζίρου των καταστημάτων στα εμπορικά της κέντρα. Tα malls αντιστοιχούν περίπου στα 2/3 του χαρτοφυλακίου επενδύσεων και σχεδόν στο σύνολο των επαναλαμβανόμενων λειτουργικών αποτελεσμάτων της εταιρίας.

Ο κ. Αθανασίου είπε ότι η ναυαρχίδα των εμπορικών κέντρων, το The Mall, αναμένεται να έχει τζίρο περίπου 350 εκατ. ευρώ και να προσελκύσει περίπου 12,5 εκατ. επισκέπτες φέτος. Περίπου 200 εκατ. ευρώ πωλήσεις αναμένονται στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη και 155-160 εκατ. ευρώ στο Golden Hall, είπε ο κ. Αθανασίου.

Επανέλαβε ότι τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) για το σύνολο του έτους αναμένονται στα επίπεδα των 42 εκατ. ευρώ, στο οποίο έφτασαν το 2009. Οι επιδόσεις των εμπορικών κέντρων της εταιρείας είναι καλύτερες συγκριτικά με το σύνολο της αγοράς προϊόντων ένδυσης και υπόδησης, προσέθεσε, «εν μέρει γιατί προσφέρουν ποικιλία προϊόντων κάτω από μία στέγη».

Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, ο τζίρος στο The Mall έπεσε 9%, ενώ η επισκεψιμότητα κατά 5%, εν μέρει εξαιτίας προβλημάτων στη λειτουργία του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Αντίθετα, στο Golden Hall ο τζίρος ανέβηκε 6-6,5% την ίδια περίοδο, καθώς προσελκύει περισσότερους καταναλωτές, σύμφωνα με τον κ. Αθανασίου.

«Εμείς πάντα λέμε ότι κρίνουμε από το πώς πάμε σε σχέση με την αγορά», ανέφερε.

Οι λιανικές πωλήσεις σημείωσαν τον Αύγουστο τη μεγαλύτερη πτώση εδώ και ένα χρόνο, με τις πωλήσεις ενδυμάτων και υποδημάτων να υποχωρούν 15,5%. Η κρίση ευνοεί σχετικά τα μεγάλα εμπορικά κέντρα, καθώς η κρίση οδηγεί σε πολλά λουκέτα στους εμπορικούς δρόμους, με αρκετούς καταναλωτές να προτιμούν τα γεμάτα ζωή εμπορικά κέντρα για τις αγορές τους.

Ωστόσο, η περίοδος των Χριστουγέννων θα είναι κρίσιμη, είπε ο κ. Αθανασίου. «Το τελευταίο τρίμηνο είναι πολύ σημαντικό στο τζίρο ενός έτους [...] Αυτό το τρίμηνο φαίνονται όλα αυτά τα μέτρα που έχουν ληφθεί […] το τι θα γίνει είναι δύσκολο να το προβλέψει κανείς», συμπλήρωσε.

Η μετοχή της εταιρείας, που δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη και διαχείριση εμπορικών κέντρων, γραφείων και οικιστικών συγκροτημάτων στα Βαλκάνια, έχει χάσει περίπου 47,6% από τις αρχές του 2010, έναντι απωλειών 31,5% για τον γενικό δείκτη του ΧΑ.


ta nea