Ο κύβος ερρίφθη για τον ΟΣΕ, ωστόσο η κυβέρνηση τηρεί στάση αναμονής περιμένοντας την έγκριση των εκπροσώπων του μηχανισμού στήριξης για το σχέδιο εξυγίανσης του Οργανισμού.
Ο Δημήτρης Ρέππας είπε ακόμα ότι μέχρι στιγμής οι φορείς του μηχανισμού στήριξης δεν έχουν ζητήσει από την κυβέρνηση να αλλάξει κάτι στο σχέδιο εξυγίανσης. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες στις συζητήσεις που έγιναν πρόσφατα στις Βρυξέλλες και για το θέμα του ΟΣΕ, ετέθη θέμα απολύσεων εργαζομένων, κάτι που αποτελεί κόκκινη γραμμή για το υπουργείο Μεταφορών.
Άλλωστε και ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών τόνισε ότι δεν πρόκειται να δεχθεί ρύθμιση που θα προβλέπει απολύσεις εργαζομένων, αλλά «οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο θα πρέπει να καταλάβουν ότι κάτι θα χάσουν». Προφανώς με τη δήλωση αυτή ο κ. Ρέππας αναφέρεται σε δευτερεύουσες απολαβές των εργαζομένων, όπως επιδόματα εκτός έδρας και χιλιομετρικές αποζημιώσεις μηχανοδηγών, που ορισμένες από αυτές δεν προβλέπονται καν στη συλλογική σύμβαση εργασίας και που – σύμφωνα με πληροφορίες - πρόκειται να αλλάξουν.
Τέλος, ο κ. Ρέππας επανέλαβε ότι τα τεράστια χρέη του ΟΣΕ (που υπερβαίνουν τα 10 δισ. ευρώ) θα εγγραφούν πλέον στο δημόσιο χρέος, θα τα αναλάβει δηλαδή το υπουργείο Οικονομικών.
Το ίδιο θα γίνει και με τα χρέη που έχει συσσωρεύσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα οποία ανέρχονται σε περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ.
SKAIΌπως είπε ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, «το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση του σιδηροδρόμου είναι έτοιμο και το μόνο που εκκρεμεί πλέον είναι τα σχόλια των εκπροσώπων του μηχανισμού στήριξης».