e-mail: dealnewsonline@gmail.com

powered by Agones.gr (livescore)

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

Πολυτέλεια το ρολόι χειρός εν μέσω κρίσης

Μείωση 9% παρουσίασε το 2009 η αξία της εγχώριας αγοράς ρολογιών χειρός (συγκριτικά με το 2008), μετά από μια τετραετία ανοδικής πορείας, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα μελέτης της Icap Group. Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, η πτωτική πορεία των πωλήσεων ρολογιών χειρός (σε αξία) εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και το 2010, με προβλεπόμενο ποσοστό μείωσης υψηλότερο του 2009 (της τάξης του 15%).



Το μέγεθος της εγχώριας αγοράς ρολογιών χειρός (πωλήσεις σε τεμάχια) παρουσιάζει ανοδική πορεία την περίοδο 2004 - 2008 ενώ το 2009 η ανοδική πορεία ανακόπτεται, η δε αγορά εκτιμάται ότι παρουσίασε μείωση 8,4%. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων (σε τεμάχια) τα τελευταία δύο χρόνια αφορά πωλήσεις ρολογιών των οποίων η τιμή δεν ξεπερνά τα 150 ευρώ, ενώ το μικρότερο ποσοστό αφορά την κατηγορία ρολογιών με τιμή άνω των 1.700 ευρώ.

Η αγορά ρολογιών χαρακτηρίζεται από ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων, καθώς υπάρχει μεγάλος αριθμός εμπορικών σημάτων και μοντέλων. Οι τρέχουσες δυσχερείς οικονομικές συνθήκες δημιουργούν προβλήματα στο σύνολο του εμπορίου και κατ' επέκταση και στο εμπόριο ρολογιών χειρός. Το εν λόγω προϊόν δεν καλύπτει βασικές ανάγκες των καταναλωτών, με αποτέλεσμα σε περιόδους περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος, οι καταναλωτές είτε αναβάλλουν την αγορά του, είτε στρέφονται σε οικονομικότερες - φθηνότερες λύσεις.

Στο πλαίσιο της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση εισαγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου, βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 20 επιχειρήσεων, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2008 και 2009. Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, το σύνολο του ενεργητικού παρουσίασε μείωση 2% το 2009 σε σχέση με το 2008, γεγονός που οφείλεται στη μείωση των απαιτήσεων. Τα ίδια κεφάλαια σημείωσαν πτώση 13,9%.


Οι συνολικές πωλήσεις των 20 εταιριών του δείγματος μειώθηκαν το 2009 κατά 8,63% ενώ το μικτό κέρδος, την ίδια περίοδο, μειώθηκε κατά 14,9%. Σημαντική ήταν και η μείωση που παρουσίασαν τα κέρδη EBITDA, κατά 25,68%. Από τις εταιρίες του δείγματος, οι 19 ήταν κερδοφόρες το 2008 ενώ το 2009 ο αριθμός τους μειώθηκε κατά μία (18).

Κύριο χαρακτηριστικό του κλάδου ρολογιών χειρός είναι ότι αποτελείται από εισαγωγικές - εμπορικές επιχειρήσεις. Η πλειονότητα αυτών αφορά μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις, αρκετές δε ασχολούνται παράλληλα με την εισαγωγή και εμπορία άλλων προϊόντων, όπως κοσμημάτων, αξεσουάρ, γυαλιών ηλίου κλπ. Τα προϊόντα διατίθενται από τις εταιρείες μέσω λιανικής και χονδρικής πώλησης. Το κυριότερο κανάλι διάθεσης αποτελούν τα κοσμηματοπωλεία. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι εισαγωγικές εταιρείες αναπτύσσουν δικό τους δίκτυο διανομής με εξειδικευμένα καταστήματα, ελέγχοντας καλύτερα τη διάθεση των προϊόντων τους στην αγορά.


Το ρολόι ως προϊόν έχει ελαστική ζήτηση ως προς την τιμή πώλησης και συνεπώς επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό από το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Άλλοι παράγοντες επηρεασμού της ζήτησης είναι η ηλικιακή διάρθρωση του πληθυσμού, οι τάσεις της μόδας κ.ά.

dealnews.gr