Το κλίμα της αβεβαιότητας, οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, σύμφωνα με την Alpha Bank, που επικρατούν στην Ελλάδα, είναι οι κύριοι λόγοι της αρνητικής ψυχολογίας των καταναλωτών. Όπως τονίζουν σε έκθεση τους οι αναλυτές της τράπεζας, κύριο αποτέλεσμα αυτής της αδιέξοδης απαισιοδοξίας και ανησυχίας είναι η κατακόρυφη πτώση των καταναλωτικών και επιχειρηματικών προσδοκιών που σημειώθηκε στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, που οδηγεί σε δραστικό περιορισμό των καταναλωτικών δαπανών όχι μόνο των χαμηλών εισοδηματικών στρωμάτων του πληθυσμού αλλά και (κυρίως) εκείνων των νοικοκυριών που διαθέτουν σχετικά υψηλά εισοδήματα.
«Η ανησυχία και η αβεβαιότητα για το μέλλον έχει λάβει τέτοιες διαστάσεις, ώστε κανείς πια δεν δαπανά παρά μόνο για τα απολύτως απαραίτητα» αναφέρει η Alpha Bank.
Αισθητή μείωση
Επιπλέον, σημειώνει ότι στο α' τετράμηνο της εφετινής χρονιάς, ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο (εκτός αυτοκινήτων και καυσίμων) μειώθηκε κατά 12,5%.
Η πτώση αυτή της οικονομικής δραστηριότητας οφείλεται, κυρίως, στη διάβρωση της επιχειρηματικής και καταναλωτικής εμπιστοσύνης, και μόνο μερικώς στη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος.
Οι τομείς ανάκαμψης
Από την άλλη πλευρά όμως, υπάρχουν τομείς ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας όπως οι εξαγωγές αγαθών και λοιπών υπηρεσιών, που αυξάνονται με εντυπωσιακούς ρυθμούς στους τελευταίους έξι και πλέον μήνες, και ο σημαντικός τομέας του εξωτερικού τουρισμού, που σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις αναμένεται να σημειώσει σημαντική άνοδο (άνω του 10% στις αφίξεις και στα έσοδα) το 2011.
«Οι εξελίξεις στους τομείς αυτούς συμβάλλουν στην προαναφερθείσα θετική εξέλιξη των δεικτών επιχειρηματικών προσδοκιών στη βιομηχανία και στις υπηρεσίες» τονίζει η Alpha Bank, προσθέτοντας ότι «το γενικότερο οικονομικό κλίμα επηρεάζεται δυσμενώς λόγω της συνεχιζόμενης εμφανούς αδυναμίας του κρατικού μηχανισμού να συμβάλλει στην αποτελεσματική υλοποίηση του προϋπολογισμού στο πρώτο εξάμηνο του 2011 και στην ανάκαμψη των επενδύσεων που εξαρτώνται από το κράτος το 2010 και το 2011».
dealnews.gr