e-mail: dealnewsonline@gmail.com

powered by Agones.gr (livescore)

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

Και ελληνικό το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

Το εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού του Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών παρουσίασε τον απολογισμό των καινοτόμων προγραμμάτων του στο χώρο του αυτοκινήτου, σε συνεργασία με κορυφαίες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Το ελληνικό ερευνητικό κέντρο παρουσίασε πρωτότυπα υλικά και ερευνητικά αποτελέσματα των πολυετών ερευνών του, ενώ προέβαλε και video με ερευνητικά και τεχνολογικά αποτελέσματα της δράσης. Παράλληλα, δόθηκαν στη δημοσιότητα στοιχεία για τις επιτυχίες της Ελλάδας στο διαγωνισμό Fomula Student.


Στο πλαίσιο της προσπάθειας για την ανάδειξη και προώθηση φοιτητικών ταλέντων σε διεθνές επίπεδο, με καινοτόμες ιδέες και ταυτόχρονα με ικανότητα υλοποίησης, πραγματοποιείται σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο (Μ. Βρετανία, Γερμανία, Ιταλία, ΗΠΑ, Αυστραλία κ.α.) σε ετήσια βάση ο διαγωνισμός Formula SAE / Formula Student.

Ο διαγωνισμός έχει ως αντικείμενο την παρουσίαση καινοτόμων ιδεών σε θέματα σχεδιασμού, μελέτης και κατασκευής, ενός αγωνιστικού οχήματος τύπου Formula, με συμμετοχή αποκλειστικά πανεπιστημιακών ιδρυμάτων από όλον τον κόσμο.

Στη ημερίδα παρουσιάστηκαν αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί από φοιτητές του εργαστηρίου και συμμετέχουν στους διεθνείς διαγωνισμούς Formula Student στη Μ. Βρετανία, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ με σημαντικές διακρίσεις.

H ιδέα δημιουργίας της απαραίτητης υποδομής για ελληνική συμμετοχή στο διαγωνισμό Formula Student γεννήθηκε το 2000 από ομάδα φιλόδοξων φοιτητών οι οποίοι με την επίβλεψη και υποστήριξη καθηγητών, ερευνητών και τεχνικού προσωπικού, έθεσαν ως στόχο τη συμμετοχή και διάκριση στο διαγωνισμό.

Αποτέλεσμα αυτής της επίπονης προσπάθειας ήταν η πρώτη ελληνική συμμετοχή στο διαγωνισμό Formula Student του 2002 από την ομάδα του Πανεπιστημίου Πατρών.


«Ήδη το 2003 με κατασκευασμένο το πλαίσιο του οχήματος από σύνθετα υλικά και πολλά έτοιμα μηχανικά μέρη, κατακτήσαμε την πρώτη θέση στον διαγωνισμό», τόνισε ο δρ. Ιωάννης Πανδρεμένος, υπεύθυνος Ερευνητικών Προγραμμάτων στο Εργαστήριο. «Το 2006 κατακτήσαμε ξανά την 1η θέση, ενώ για το 2011 ετοιμαζόμαστε για Γερμανία και Ιταλία», ανέφερε με ενθουσιασμό.

Παράλληλα, η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Πατρών υπό την επιστημονική επίβλεψη του καθηγητή Γιώργου Χρυσολουρή παρουσίασε και τα εντυπωσιακά αποτελέσματα δύο πανευρωπαϊκών προγραμμάτων που συντονίζει το Πανεπιστήμιο Πατρών: το πρόγραμμα FUTURA και το πρόγραμμα MYCAR.

Στο νέο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον και κάτω από συνθήκες διεθνούς οικονομικής κρίσης, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ιδιαίτερα έντονο ανταγωνισμό ο οποίος προέρχεται τόσο από την αμερικανική όσο και από την αυτοκινητοβιομηχανία των χωρών της Άπω Ανατολής.

«Ειδικά στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο που υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι επίκειται σταδιακή έξοδος από την κρίση με οδηγό την αύξηση της βιομηχανικής παραγωγής, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει την πρόκληση να διατηρήσει και να βελτιώσει τη θέση της στην παγκόσμια οικονομία», τονίσε ο project manager του προγράμματος, Σωτήρης Μακρής.

Με στόχο την αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης, φαίνεται πως η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει επικεντρωθεί, μεταξύ άλλων, στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη νέων μεθόδων παραγωγής οι οποίες ενσωματώνουν καινοτόμες τεχνολογίες και βελτιώνουν βασικά χαρακτηριστικά παραγωγής, αντοχής και βάρους των αυτοκινήτων.

Το τετραετές ερευνητικό πρόγραμμα FUTURA έχει συνολικό προυπολογισμό 7,1 εκατ. ευρώ και επικεντρώνεται στο σασί του αυτοκινήτου, τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού όσο και σε επίπεδο υλικών και μεθόδων κατεργασίας. Βασικό στόχο αποτελεί η μείωση του βάρους του οχήματος, με αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, μέσω της χρήσης πολυχρηστικών υλικών καθώς και η ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον και ταυτόχρονα χαμηλού κόστους μεθόδων κατεργασίας.

«Σύμφωνα με τα πρώτα ερευνητικά αποτελέσματα, στα οχήματα FUTURA καταφέραμε να μειώσουμε την κατανάλωση ενέργειας κατά 23%, να μειώσουμε 50% το κόστος επένδυσης, να βελτιώσουμε την αλυσίδα παραγωγής και να μειώσουμε κατά 20% το χρόνο για ελέγχους ολικής ποιότητας. Σε ορισμένες περιπτώσεις καταφέραμε να μειώσουμε και το βάρος ορισμένων τμημάτων των οχημάτων έως και 23%», δήλωσαν οι κ. Μακρής και Πανδρεμένος από το Πανεπιστημιο Πατρών.

Το δεύτερο ερευνητικό πρόγραμμα MyCar, και πάλι υπό την εποπτεία του Πανεπιστημίου Πατρών, εστιάζει στην υλοποίηση αυτοματοποιημένων και ταυτόχρονα ευέλικτων μεθόδων παραγωγής, υιοθετώντας σύγχρονη ρομποτική και πληροφορική τεχνολογία οι οποίες επιτρέπουν το σχεδιασμό του αυτοκινήτου του μέλλοντος. «Ο πελάτης θα έχει τη δυνατότητα παραγγελίας ενός εξατομικευμένου οχήματος, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι σε θέση να παραδώσει το όχημα σε σύντομο χρονικό διάστημα χωρίς επιπλέον κόστος», τόνισε ο δρ. Σωτήρης Μακρής.

«Τα στοιχεία που παρουσιάζουμε σήμερα συνηγορούν στο ότι η Ελλάδα διαθέτει ένα καταπληκτικό έμψυχο δυναμικό και μπορεί να ανταγωνιστεί επάξια τους μεγάλους ερευνητικούς φορείς της Ευρώπης σε θέματα εφαρμοσμένης τεχνολογίας και έρευνας», υπογράμμισε από την πλευρά του ο καθηγητής και επιστημονικός υπεύθυνος των προγραμμάτων, καθηγητής Γιώργος Χρυσολουρής.

«Σήμερα δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε και τίποτα να ζηλέψουμε. Είμαστε παραγωγικοί, καινοτόμοι και παρά την απομακρυσμένη μας γεωγραφική θέση από τα κέντρα βιομηχανικής παραγωγής, η βιομηχανία και οι φορείς της αγοράς εκφράζουν έμπρακτα την εμπιστοσύνης τους στις ικανότητές μας», κατέληξε ο κ. Χρυσολουρής.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ, Λ. Γερμανός