Το ενδιαφέρον των κινεζικών τραπεζών στη χώρα μας και οι επενδύσεις στα λιμάνια είναι δύο από τα σημαντικά θέματα που θα βρεθούν στο επίκεντρο των συζητήσεων του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννη Διαμαντίδη, στη διάρκεια επίσημου ταξιδιού στην Κίνα. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, τρεις ή τέσσερις από τις μεγαλύτερες τράπεζες της Κίνας εμφανίζονται να ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας, κατ' αρχάς μέσω συνεργασιών με εγχώριες τράπεζες, και το όλο θέμα αναμένεται να βρεθεί στο επίκεντρο των συζητήσεων, όπως και το θέμα των επενδύσεων στα λιμάνια από κινεζικές εταιρείες.
Υπογραμμίζεται ότι ο κ. Διαμαντίδης σε χθεσινές δηλώσεις του ξεκαθάρισε ότι «ο δημόσιος χαρακτήρας των λιμανιών είναι εξασφαλισμένος και κανένας δεν μπορεί να επιβάλει αποφάσεις στην κυβέρνηση», για να προσθέσει ότι σε κάθε περίπτωση το Δημόσιο θα διατηρεί πάνω από το 50% των μετοχών.
Ο ίδιος επανέλαβε ότι μέσα στον Μάρτιο θα παρουσιαστεί το σχέδιο νόμου για τη δημιουργία του Αττικού Λιμενικού Συστήματος.
Λιμάνια Αττικής
Σε αυτό θα ενταχθούν όλα τα λιμάνια της Αττικής και θα είναι «πιλότος» για τα άλλα λιμάνια της χώρας, ώστε να δοθεί δυνατότητα παραχώρησης μετοχών μέσω του Χρηματιστηρίου όπως έγινε με τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, είτε να εξεταστούν συνεργασίες για τη δημιουργία λιμενικών υποδομών.
Στις επίσημες συναντήσεις του κ. Διαμαντίδη στην Κίνα εντάσσεται η συνάντηση με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης της Κίνας Ζανγκ Ντεγιάνγκ, με τον υπουργό Μεταφορών Λι Σένγκλιν, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται η προγραμματισμένη για την Τρίτη συνάντηση με τον πρόεδρο της Cosco, κάπτεν Γουέι Τζιανφού.
Σύμφωνα με πηγές του ΥΘΥΝΑΛ, στη συνάντηση θα συζητηθεί και το θέμα της συμμετοχής της κινεζικής εταιρείας στον διαγωνισμό για την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.
Παρότι αρχικά με δηλώσεις του στην Αθήνα ο κάπτεν Γουέι είχε εμφανιστεί θετικός στο να συμμετάσχει η κινεζική εταιρεία σε σχήμα με τον ΟΛΠ στον διαγωνισμό, που έχει προσδιοριστεί να γίνει στις 28 Φεβρουαρίου, η Cosco δεν έχει οριστικοποιήσει τη συμμετοχή της. Πάντως, χθες, το ΔΣ του ΟΛΠ επιβεβαίωσε την απόφαση να συμμετάσχει στον διαγωνισμό και ο πρόεδρος Γιώργος Ανωμερίτης θα προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις και με άλλους πιθανούς εταίρους.
dealnews.gr
Υπογραμμίζεται ότι ο κ. Διαμαντίδης σε χθεσινές δηλώσεις του ξεκαθάρισε ότι «ο δημόσιος χαρακτήρας των λιμανιών είναι εξασφαλισμένος και κανένας δεν μπορεί να επιβάλει αποφάσεις στην κυβέρνηση», για να προσθέσει ότι σε κάθε περίπτωση το Δημόσιο θα διατηρεί πάνω από το 50% των μετοχών.
Ο ίδιος επανέλαβε ότι μέσα στον Μάρτιο θα παρουσιαστεί το σχέδιο νόμου για τη δημιουργία του Αττικού Λιμενικού Συστήματος.
Λιμάνια Αττικής
Σε αυτό θα ενταχθούν όλα τα λιμάνια της Αττικής και θα είναι «πιλότος» για τα άλλα λιμάνια της χώρας, ώστε να δοθεί δυνατότητα παραχώρησης μετοχών μέσω του Χρηματιστηρίου όπως έγινε με τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, είτε να εξεταστούν συνεργασίες για τη δημιουργία λιμενικών υποδομών.
Στις επίσημες συναντήσεις του κ. Διαμαντίδη στην Κίνα εντάσσεται η συνάντηση με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης της Κίνας Ζανγκ Ντεγιάνγκ, με τον υπουργό Μεταφορών Λι Σένγκλιν, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται η προγραμματισμένη για την Τρίτη συνάντηση με τον πρόεδρο της Cosco, κάπτεν Γουέι Τζιανφού.
Σύμφωνα με πηγές του ΥΘΥΝΑΛ, στη συνάντηση θα συζητηθεί και το θέμα της συμμετοχής της κινεζικής εταιρείας στον διαγωνισμό για την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.
Παρότι αρχικά με δηλώσεις του στην Αθήνα ο κάπτεν Γουέι είχε εμφανιστεί θετικός στο να συμμετάσχει η κινεζική εταιρεία σε σχήμα με τον ΟΛΠ στον διαγωνισμό, που έχει προσδιοριστεί να γίνει στις 28 Φεβρουαρίου, η Cosco δεν έχει οριστικοποιήσει τη συμμετοχή της. Πάντως, χθες, το ΔΣ του ΟΛΠ επιβεβαίωσε την απόφαση να συμμετάσχει στον διαγωνισμό και ο πρόεδρος Γιώργος Ανωμερίτης θα προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις και με άλλους πιθανούς εταίρους.
dealnews.gr