Μετά από έξι συνεχόμενους μήνες πτώσης, τον περασμένο Αύγουστο ο τζίρος των ελληνικών σουπερμάρκετ κινήθηκε εκ νέου ανοδικά. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας μετρήσεων αγοράς IRI, τα έσοδα των σουπερμάρκετ τον Αύγουστο ήταν αυξημένα, σε σύγκριση με εκείνα του Ιουλίου του 2009, κατά 5,1%.
Συνολικά στο οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2010, σύμφωνα με την IRI, παρατηρείται μείωση των εσόδων των σουπερμάρκετ, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα της ίδιας περιόδου του 2009, κατά 2,1%, παρά την αύξηση των τιμών των προϊόντων.
Με εξαίρεση τον Ιανουάριο, οπότε είχε καταγραφεί αύξηση των εσόδων, σε σύγκριση με εκείνα του Ιανουαρίου του 2009, κατά 2,8%, όλους τους υπόλοιπους μήνες ως τον Αύγουστο είχε καταγραφεί μείωση σε σχέση με τις επιδόσεις των ίδιων μηνών του 2009: -2,8% τον Φεβρουάριο, -2,35% τον Μάρτιο, -4,95% τον Απρίλιο, -5,9% τον Μάιο, -6% τον Ιούνιο και -1,8% τον Ιούλιο.
Συγχρόνως, παρατηρείται εξασθένηση των μικρότερων σε μέγεθος σουπερμάρκετ ανά την χώρα, καθώς στο οκτάμηνο η πτώση του τζίρου των μικρότερων καταστημάτων είναι 8,4%, ενώ την ίδια περίοδο η εξέλιξη του τζίρου των μεσαίου μεγέθους είναι -4,1%, των μεγάλου μεγέθους +2,6% και των υπερμάρκετ +0,9%.
Παράλληλα, οι εκπτωτικές αλυσίδες κατέγραψαν άνοδο των εσόδων τους κατά 1,2%. Αθροιστικά τα σουπερμάρκετ και τα εκπτωτικά ομοειδή καταστήματα παρουσιάζουν μείωση εσόδων κατά 1,6% την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2010
Σημειωτέον, τα στοιχεία της IRI καλύπτουν ολόκληρη την ηπειρωτική χώρα και την Κρήτη, δηλαδή δεν περιλαμβάνουν τα μικρότερα νησιά.
nooz.grΠαρατηρείται, όπως ανέφερε στέλεχος της εταιρίας, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, άνοδος των εσόδων, η οποία ωστόσο δεν πρέπει να υπερεκτιμηθεί, δεδομένου ότι μεσολάβησαν η αύξηση του ΦΠΑ από 1η Ιουλίου και επιπρόσθετες ανατιμήσεις σειράς προϊόντων, ενώ συγχρόνως μειώθηκε σημαντικά η μετακίνηση τμημάτων του πληθυσμού από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Ακόμη, ο φετινός Αύγουστος είχε μία εργάσιμη ημέρα παραπάνω, σε σχέση με τον Αύγουστο του 2009. Ο ίδιος εκπρόσωπος της IRI επισημαίνει, επίσης, ότι η άνοδος του 5,1% δεν αντανακλά αύξηση του όγκου πωλήσεων και ισοδυναμεί με πτώση, σε αποπληθωρισμένες τιμές.