e-mail: dealnewsonline@gmail.com

powered by Agones.gr (livescore)

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

Ράιχενμπαχ: Ένα βήμα πιο κοντά στην ανάκτηση της ελληνικής ανταγωνιστικότητας

«Η δυνατότητα αύξησης των εξαγωγών είναι πολύ μεγάλη. Η χώρα είναι σε γόνιμη γεωγραφική θέση, με πολλά υποσχόμενους νέους επιχειρηματίες και στελεχιακό δυναμικό με πολλά προσόντα. Αυτό που απομένει είναι να ολοκληρωθούν οι δομικές και διαρθρωτικές αλλαγές. Ήδη έχει γίνει το πρώτο βήμα όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και μία σημαντική συνεισφορά είναι η διαχείριση του εργασιακού κόστους η οποία πρέπει θα συνεχιστεί για να γίνουν οι όροι ανταγωνιστικότητας ακόμη καλύτεροι τα προσεχή χρόνια».

Αυτά σημείωσε ο επικεφαλής της Ομάδας Δράσης Χορστ Ράιχενμπαχ στο συνέδριο, με θέμα «Eξαγωγές εφαλτήριο ανάπτυξης και εξόδου από την κρίση», που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του υπουργείου Εξωτερικών και άλλων φορέων που σχετίζονται με τις εξαγωγές, σε κεντρικό αθηναϊκό ξενοδοχείο.

Όπως είπε ο κ. Ράιχενμπαχ, οι στρατηγικές για τις εξαγωγές έχουν τεθεί και δείχνουν ότι τα οφέλη είναι μπροστά μας. Η προώθηση των ελληνικών προϊόντων και η διευκόλυνση των εξαγωγικών διαδικασιών είναι οι δύο τομείς στους οποίους εστιάζεται η προσπάθεια αλλαγών και γι' αυτή την προσπάθεια ήδη εργάζονται τεχνικά κλιμάκια.

Όπως ανέφερε, η χώρα μας ζήτησε βοήθεια από την Ομάδα Δράσης και από Μάρτη του 2012 εμπειρογνώμονες από τις ΗΠΑ και τη Σουηδία εργάζονται σε τεχνοκρατικό επίπεδο ενώ και η Ολλανδία ήδη έχει συμφωνήσει να δώσει τεχνική βοήθεια με εμπειρογνώμονες από τις εξαγωγικές ομοσπονδίες. Ακόμη, συμπλήρωσε ότι μέχρι το τέλος του 2012 σχεδιάζεται να προστεθούν νέες υπηρεσίες για να βελτιωθεί η εικόνα ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών σε συνεργασία με όλες τις συναρμόδιες αρχές.

Γνωστοποίησε, ακόμα, ότι υπάρχει χάρτα στόχευσης με συστάσεις για τις ελληνικές αρχές και ότι οι εκθέσεις που συντάχθηκαν το Απρίλιο του 2012 προς το υπουργείο Οικονομικών και Ανάπτυξης τόνιζαν τις καθυστερήσεις που υπάρχουν και πρέπει να εξαλειφθούν, προκειμένου να ευθυγραμμιστεί η χώρα μας με τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

Οι εμπειρογνώμονες έχουν προτείνει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και τα σημεία στα οποία υπάρχει εστίαση είναι τα εξής:

- Να εδραιωθεί μία εθνική στρατηγική διευκόλυνσης των εξαγωγών, ανάμεσα σε όλα τα εμπλεκόμενα μέλη σε όλα τα επίπεδα

- Να απλοποιηθούν δραστικά οι διάφορες διαδικαστικές δραστηριότητες (αδειοδοτήσεις κλπ) Ως παράδειγμα ο επικεφαλής της Ομάδας Δράσης ανέφερε ότι σήμερα υπάρχουν περίπου 150 διαφορετικά είδη πιστοποίησης ενώ στη Γαλλία είναι μόνο 35 ενώ υπογράμμισε ότι ιδιαίτερη σημασία έχει και η μείωση ελέγχων καθώς παραμένει εμπόδιο να φτάσουμε τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες που είναι πενταπλάσιας ευκολίας οι ίδιες διαδικασίες

Σε ότι αφορά στα τελωνεία σημείωσε ότι πρέπει να υπάρξει μείωση γραφειοκρατίας κατά 50% και να απλοποιηθούν οι διαδικασίες που πολύ σπάνια χρησιμοποιούνται στην Ελλάδα, όπως τη Τελωνειακή Μεσιτεία, που, όπως εκτιμά ο ίδιος, θα μπορούσε να προσφέρει πολλά. Επίσης, γνωστοποίησε ότι διοργανώνονται από τα Ηνωμένα Έθνη και την Ομάδα Δράσης δύο εργαστήρια για τις εξαγωγές στην Αθήνα στις 19 και 20 Ιουλίου 2012 προκειμένου να τεθεί το στίγμα των προτεραιοτήτων στην υπάρχουσα κατάσταση.

«Γνωρίζουμε πολύ καλά τις δύσκολες καταστάσεις για τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων και ότι είναι επείγον να γίνουν νέες κινήσεις. Φυσικά υπάρχουν ήδη έτοιμες κάποιες πλατφόρμες με την άρση των υπολοίπων εμποδίων και θεωρούμε ότι έχουμε τη δυνατότητα να στοχεύσουμε σε υψηλό ρυθμό εξαγωγών», τόνισε ο κ. Ράιχενμπαχ προσθέτοντας ότι η Ομάδα Δράσης δεν παραβλέπει ότι οι τρέχουσες οικονομικές συνθήκες «είναι ιδιαίτερα δυσχερείς για τις επιχειρήσεις με τη ζήτηση να έχει πτώση πάνω από 25%, τις επενδύσεις να έχουν μειωθεί πάνω από το 40%, αρκετές χιλιάδες εταιρείες έχουν κλείσει και όλες οι προοπτικές αντιμετωπίζουν πολλές πιέσεις στον εμπορικό τομέα, λαμβάνοντας υπόψη και τις καθυστερήσεις πληρωμών». Η ελληνική οικονομία είναι παρόμοιου μεγέθους με άλλες ευρωπαϊκές αγορές αλλά σε σχέση με αυτές εμφανίζεται να είναι μία κλειστή αγορά και αυτό από μόνο του δείχνει ότι υπάρχει περιθώριο μεγάλης βελτίωσης, σημείωσε ο ίδιος.

Ο υφυπουργός Εξωτερικών Δ. Κούρκουλας ανέφερε ότι πεποίθηση της νέας κυβέρνησης είναι να γίνουμε ανταγωνιστικοί και εξωστρεφείς. Οι παραδοσιακοί κλάδοι φαίνεται αν συρρικνώνονται στο διαμορφούμενο περιβάλλον και απαιτείται ο προσανατολισμός να στραφεί στην καινοτομία. Σημείωσε ότι «είμαστε και θα παραμείνουμε στην ΕΕ, όχι για να διαψεύσουμε τις Κασσάνδρες αλλά διότι αυτή είναι η προσταγή του ελληνικού λαού», ενώ στη συνέχεια υπογράμμισε ότι η αύξηση εξαγωγών και υπηρεσιών μαζί με την προσέλκυση επενδύσεων είναι βασικοί παράγοντες για την έξοδο της χώρας από την κρίση.

Σημείωσε ότι το υπουργείο Εξωτερικών θα εντείνει τις προσπάθειες συνεργασίας με τις τράπεζες, τους εξαγωγείς και τους φορείς των εξαγωγών, για να επιτευχθούν καλύτερα αποτελέσματα στο μέλλον και σημείωσε ότι το 2011 τα γραφεία ΟΕΥ (εμπορικών ακολούθων) δέχθηκαν αύξηση αιτημάτων από επιχειρηματίες κατά 50% σε σχέση με το 2010, τα οποία ήταν αυξημένα 40% σε σχέση με το 2009.

Από την πλευρά του, ο σύμβουλος ΕΟΥ και πρόεδρος της Ένωσης Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Χρ. Φαρμάκης ανέφερε ότι το δίκτυο των 60 γραφείο ΟΕΥ σε όλη την υφήλιο παρέχει στοχευμένη ενημέρωση σε χιλιάδες επιχειρήσεις που απευθύνονται σε αυτά. Ο αριθμός των αιτημάτων που απεχθάνονται στα γραφεία ΟΕΥ από 4500 το 2009 έφτασαν τα 11700 αιτήματα το 2011 ενώ, όπως σημείωσε ο ίδιος, το 93% των επιχειρήσεων που έλαβαν υπηρεσίες από τα γραφεία ΟΕΥ, δηλώνουν ικανοποιημένες.

Σημείωσε ότι απαιτείται στενή συνεργασία μεταξύ κράτους και επιχειρήσεων. «Η επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης των εξαγωγών το πρώτο τρίμηνο του έτους δείχνει ότι πρέπει να αλλάξουμε δομές, να γίνει ανταγωνιστικό το κράτος και να προσαρμοστεί και ο επιχειρηματικός κόσμος στις νέες συνθήκες. Να προωθήσει συνεργασίες και να στοχεύσει σε καινοτομικά προϊόντα. Ένα ολιγομελές σχήμα διυπουργικού χαρακτήρα με αντικείμενο τις εξαγωγές είναι η καλύτερη λύση για την διαμόρφωση μιας νέας στρατηγικής», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, έγινε ειδική ενημέρωση στους επιχειρηματίες για 14 αγορές και ιδιαίτερα τις αραβικές αγορές, για την αγορά της Ρωσίας και της Τουρκίας ενώ υπήρξε και προσωπική ενημέρωση από στελέχη του υπουργείου Εξωτερικών που υπηρετούν στα γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων και από εκπροσώπους του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου.
nooz.gr