Ευρω-πιέσεις για συγχώνευση
O ελληνοϊταλικός αγωγός φυσικού αερίου (ITGI) πρέπει να κατασκευαστεί πριν από τον Nabucco, δήλωσε την Δευτέρα ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Χάρης Σαχίνης, απορρίπτοντας το ενδεχόμενο συγχώνευσης των δύο κοινοπραξιών. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης πιέζουν τους εταίρους των δύο στρατηγικής σημασίας αγωγών να συγχωνευθούν, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η ροή φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη και να περιοριστεί η ενεργειακή της εξάρτηση από τη Ρωσία.
Οι μέτοχοι των δύο σχεδίων έχουν ήδη συζητήσει τρόπους συνεργασίας, αλλά οι συνέταιροι του ITGI, μεταξύ των οποίων και η ΔΕΠΑ, είναι πλέον πεπεισμένοι ότι πρώτα θα πρέπει να κατασκευαστεί ο δικός τους αγωγός, με τις προβλεπόμενες διασυνδέσεις προς την νότια Ιταλία και τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
«Έχουμε συνομιλήσει με τον Nabucco και συζητήσαμε και με τους μετόχους του Nabucco [...] οι πάντες μιλούν με τους πάντες και νομίζω ότι αυτό είναι σημάδι υγείας», είπε ο κ. Σαχίνης, σε συνέντευξή του στο Reuters.
Από τις συνομιλίες με τον Nabucco δεν προέκυψε όμως ανάγκη συγχώνευσης των δύο σχεδίων. «Το γεγονός είναι ότι, μετά τις συζητήσεις, πιστεύουμε ότι αυτή τη στιγμή δεν έχει ακόμη νόημα», προσέθεσε.
Τις παραινέσεις της ΕΕ για συγχώνευση απέρριψε αργά την Παρασκευή και η κοινοπραξία του Nabucco.
Με βάση τις σημερινές συνθήκες προσφοράς και ζήτησης, ο ITGI θα πρέπει να κατασκευαστεί πρώτος, εκτίμησε ο κ. Σαχίνης. «Εκτιμούμε ότι ο Nabucco αποτελεί σημαντικό έργο, αλλά πιστεύουμε ότι ο ITGI θα πρέπει να κατασκευαστεί πρώτος», υποστήριξε, συμπληρώνοντας ότι το επιπλέον φυσικό αέριο που μπορεί να μεταφέρει ο Nabucco θα είναι απαραίτητο όταν ενισχυθεί η ζήτηση στην Ευρώπη.
«Ο Nabucco θα πρέπει να κατασκευαστεί μετά από μερικά χρόνια, όταν το Αζερμπαϊτζάν διαθέσει επιπλέον ποσότητες και θα υπάρχουν και επιπλέον ποσότητες από το Ιράκ και το Τουρκμενιστάν», σημείωσε.
Η κοινοπραξία που ελέγχει το νέο αζέρικο κοίτασμα Shah Deniz ΙΙ αναμένεται να αποφασίσει έως τον Ιούνιο για το ποιος θα αναλάβει την εμπορική του εκμετάλλευση.
«Αυτές οι συζητήσεις συνεχίζονται και εξελίσσονται καλά. Θα υπάρξουν αγοραστές του αερίου και θα διαλέξουν κάποιον αγωγό. Αλλά θα διαλέξουν τον αγωγό που τους εξασφαλίζει τη φτηνότερη διέλευση», ανέφερε ο κ. Σαχίνης.
Αποκρατικοποίηση
Στο μέτωπο της αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ δεν αναμένονται εξελίξεις τις προσεχείς εβδομάδες.
«Νομίζω ότι σε περίπου δύο μήνες από τώρα θα είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τι ακριβώς, και πόσο, πρόκειται να πωληθεί», είπε ο κ. Σαχίνης.
«Νομίζω ότι ο στόχος είναι να βρεθεί ένας καλός εταίρος με στρατηγική που να ευθυγραμμίζεται με αυτήν της ΔΕΠΑ», υπογράμμισε.
Ερωτηθείς για το αν ποσοστό της ΔΕΣΦΑ θα πωληθεί χωριστά από την ΔΕΠΑ, ο κ. Σαχίνης είπε ότι αυτό «δεν έχει αποφασιστεί ακόμη».
ta nea
O ελληνοϊταλικός αγωγός φυσικού αερίου (ITGI) πρέπει να κατασκευαστεί πριν από τον Nabucco, δήλωσε την Δευτέρα ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Χάρης Σαχίνης, απορρίπτοντας το ενδεχόμενο συγχώνευσης των δύο κοινοπραξιών. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης πιέζουν τους εταίρους των δύο στρατηγικής σημασίας αγωγών να συγχωνευθούν, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η ροή φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη και να περιοριστεί η ενεργειακή της εξάρτηση από τη Ρωσία.
Οι μέτοχοι των δύο σχεδίων έχουν ήδη συζητήσει τρόπους συνεργασίας, αλλά οι συνέταιροι του ITGI, μεταξύ των οποίων και η ΔΕΠΑ, είναι πλέον πεπεισμένοι ότι πρώτα θα πρέπει να κατασκευαστεί ο δικός τους αγωγός, με τις προβλεπόμενες διασυνδέσεις προς την νότια Ιταλία και τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
«Έχουμε συνομιλήσει με τον Nabucco και συζητήσαμε και με τους μετόχους του Nabucco [...] οι πάντες μιλούν με τους πάντες και νομίζω ότι αυτό είναι σημάδι υγείας», είπε ο κ. Σαχίνης, σε συνέντευξή του στο Reuters.
Από τις συνομιλίες με τον Nabucco δεν προέκυψε όμως ανάγκη συγχώνευσης των δύο σχεδίων. «Το γεγονός είναι ότι, μετά τις συζητήσεις, πιστεύουμε ότι αυτή τη στιγμή δεν έχει ακόμη νόημα», προσέθεσε.
Τις παραινέσεις της ΕΕ για συγχώνευση απέρριψε αργά την Παρασκευή και η κοινοπραξία του Nabucco.
Με βάση τις σημερινές συνθήκες προσφοράς και ζήτησης, ο ITGI θα πρέπει να κατασκευαστεί πρώτος, εκτίμησε ο κ. Σαχίνης. «Εκτιμούμε ότι ο Nabucco αποτελεί σημαντικό έργο, αλλά πιστεύουμε ότι ο ITGI θα πρέπει να κατασκευαστεί πρώτος», υποστήριξε, συμπληρώνοντας ότι το επιπλέον φυσικό αέριο που μπορεί να μεταφέρει ο Nabucco θα είναι απαραίτητο όταν ενισχυθεί η ζήτηση στην Ευρώπη.
«Ο Nabucco θα πρέπει να κατασκευαστεί μετά από μερικά χρόνια, όταν το Αζερμπαϊτζάν διαθέσει επιπλέον ποσότητες και θα υπάρχουν και επιπλέον ποσότητες από το Ιράκ και το Τουρκμενιστάν», σημείωσε.
Η κοινοπραξία που ελέγχει το νέο αζέρικο κοίτασμα Shah Deniz ΙΙ αναμένεται να αποφασίσει έως τον Ιούνιο για το ποιος θα αναλάβει την εμπορική του εκμετάλλευση.
«Αυτές οι συζητήσεις συνεχίζονται και εξελίσσονται καλά. Θα υπάρξουν αγοραστές του αερίου και θα διαλέξουν κάποιον αγωγό. Αλλά θα διαλέξουν τον αγωγό που τους εξασφαλίζει τη φτηνότερη διέλευση», ανέφερε ο κ. Σαχίνης.
Αποκρατικοποίηση
Στο μέτωπο της αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ δεν αναμένονται εξελίξεις τις προσεχείς εβδομάδες.
«Νομίζω ότι σε περίπου δύο μήνες από τώρα θα είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τι ακριβώς, και πόσο, πρόκειται να πωληθεί», είπε ο κ. Σαχίνης.
«Νομίζω ότι ο στόχος είναι να βρεθεί ένας καλός εταίρος με στρατηγική που να ευθυγραμμίζεται με αυτήν της ΔΕΠΑ», υπογράμμισε.
Ερωτηθείς για το αν ποσοστό της ΔΕΣΦΑ θα πωληθεί χωριστά από την ΔΕΠΑ, ο κ. Σαχίνης είπε ότι αυτό «δεν έχει αποφασιστεί ακόμη».
ta nea