Το υπουργείο Οικονομικών έχει προβεί στις αναγκαίες επισημάνσεις προς τον ΕΛΟΤ, ενθαρρύνει και στηρίζει την αλλαγή προτύπων ώστε να επιτραπεί η κυκλοφορία του αναγκαίου ειδικού τύπου πετρελαίου κίνησης και να σταματήσει το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι περιοχές με μεγάλη πτώση θερμοκρασίας.
Απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Ευστάθιου Κωνσταντινίδη, ο υφυπουργός Οικονομικών Δημήτρης Κουσελάς παραδέχθηκε ότι ο σημερινός τύπος του πετρελαίου κίνησης που χρησιμοποιείται στη διάρκεια του χειμώνα και με καιρικές συνθήκες υπό του μηδενός δεν επιτρέπει να λειτουργούν οι μηχανές εσωτερικής καύσης. Υπογράμμισε όμως ότι μέχρι να λυθεί το πρόβλημα με την αλλαγή προτύπων, δεν θα πρέπει οι κάτοικοι των περιοχών αυτών να αποτρέπουν το πάγωμα με αναμίξεις που επιβαρύνουν το περιβάλλον, γιατί αυτή τη στιγμή δεν είναι επιτρεπτή καμία εξαίρεση ούτε ως προς τα πρότυπα ούτε ως προς τη γεωγραφική περιοχή.
Ο υφυπουργός ανέφερε ότι το υπουργείο το έχει απασχολήσει το θέμα της βελτίωσης του λεγόμενου "χειμερινού προτύπου" του πετρελαίου κίνησης που αφορά το σημείο απόφραξης του ψυχρού φίλτρου, το λεγόμενο SFPP. Ο κ. Κουσελάς υπογράμμισε πάντως ότι σε άλλες χώρες της Ευρώπης το πρόβλημα έχει αντιμετωπιστεί με την υιοθέτηση καλύτερων χειμερινών προτύπων που αντέχουν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες όπως είναι το "Πρότυπο D" που φτάνει μέχρι τους μείον 10 βαθμούς Κελσίου ή το "Πρότυπο Ε" που φτάνει μέχρι τους μείον 15 βαθμούς ή το "Πρότυπο F" που φτάνει μέχρι τους μείον 20 βαθμούς Κελσίου.
Ο βουλευτής της ΝΔ Ευστάθιος Κωνσταντινίδης ζήτησε να δοθεί λύση γιατί οι πολίτες στη Βόρεια Ελλάδα προκειμένου να λειτουργήσουν οι μηχανές εσωτερικής καύσης, σε συνθήκες υπό του μηδενός, αναμειγνύουν το φωτιστικό πετρέλαιο με το πετρέλαιο κίνησης και απειλούνται σε μεγάλα πρόστιμα.
ta nea