Το σχέδιο για τη νέα γραμμή 4
Το Δεκέμβριο αναμένεται να παραδοθεί στο κοινό ο σταθμός του μετρό στην Αγία Παρασκευή, ενώ για τους υπόλοιπους σταθμούς, που έχουν κολλήσει λόγω Siemens, οι προσπάθειες συνεχίζονται.
Η γραμμή U (λόγω του σχήματός της) θα έχει μήκος 33 χλμ και θα ξεκινά από το Γαλάτσι και μέσω του κέντρου θα κατευθύνεται στην περιοχή Ζωγράφου. Η γραμμή θα έχει παράκαμψη προς Ηλιούπολη και θα καταλήγει στη Λυκόβρυση.
Ο κ. Ρέππας συμπλήρωσε ότι το πρώτο τμήμα της γραμμής από Αλσος Βεΐκου μέχρι τον «Ευαγγελισμό» θα δημοπρατηθεί στις αρχές του 2011, ενώ οι επεκτάσεις του υπολογίζεται να δημοπρατηθούν μέσα στο 2012.
Από το Αλσος Βεΐκου θα υπάρξει επέκταση προς τον Περισσό για να συνδεθεί με τον ΗΣΑΠ, ενώ από του Ζωγράφου θα γίνει μια δεύτερη επέκταση, που θα καλύψει τις περιοχές Βύρωνα, Υμηττού μέχρι τα όρια της Ηλιούπολης.
Η βασική γραμμή μετά την περιοχή Ζωγράφου θα καταλήγει στη Λυκόβρυση, σχηματίζοντας ένα U.
Το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 3,3 δισ. ευρώ, η χρηματοδότησή του θα γίνει με 1 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τα υπόλοιπα, γίνεται προσπάθεια να εξευρεθούν από το πρόγραμμα ενίσχυσης της προσπελασιμότητας.
Το έργο θα περιλαμβάνει 29 σταθμούς και το δίκτυο θα είναι υπερσύγχρονο: χωρίς οδηγό, με αυτόματο πλοηγό.
Οσον αφορά τις υπόλοιπες επεκτάσεις, εκτίμησε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει επιλυθεί το πρόβλημα με τις προσφυγές και θα ξεκινήσει η κατασκευή της επέκτασης της γραμμής προς Πειραιά, ενώ ανακοίνωσε ότι το Δεκέμβριο θα παραδοθεί ο σταθμός που κατασκευάζεται στην Αγία Παρασκευή.
Όσον αφορά τους σταθμούς στις άλλες επεκτάσεις (όπου εμπλέκεται στους διαγωνισμούς η Siemens), ανέφερε ότι «καταβάλλουμε προσπάθεια να αποφύγουμε τις οποιεσδήποτε περιπέτειες, έχοντας πάντα ως γνώμονα την προστασία του δημόσιου συμφέροντος και έχοντας στο πλευρό μας την κατάλληλη νομική υποστήριξη».
ta neaΑυτά δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Δ.Ρέππας στη διάρκεια σύσκεψη στην Αττικό Μέτρο, όπου ανακοινώθηκε το σχέδιο για τη νέα γραμμή 4.