Την ανάδειξη του Πειραιά σε πύλη εισόδου των κινεζικών προϊόντων σε τρεις ηπείρους (Ευρώπη, Ασία, Αφρική) επιδιώκει ο κινεζικός όμιλος COSCO, σύμφωνα με όσα ανέφερε σε συνέντευξη που παραχώρησε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του, κάπτεν Γουέι Ζιαφού.
Ο ισχυρός άνδρας της COSCO έκανε γνωστό ότι επιθυμία του είναι να αναπτυχθεί ο εμπορευματικός σταθμός στο λιμάνι του Πειραιά (προβλήτες 2 και 3) σύμφωνα με το μοντέλο που έχει υιοθετήσει ο κινεζικός όμιλος στο Ντουμπάι, το οποίο σύμφωνα με τον ίδιο, αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένο. Σχέσεις με ελληνική εφοπλιστική κοινότητα
Ο Γουέι Ζιαφού τόνισε τη στενή σχέση του ομίλου με την ελληνική εφοπλιστική κοινότητα.
Επισήμανε χαρακτηριστικά ότι ο όμιλος βοήθησε τριακόσιους Έλληνες εφοπλιστές να κάνουν επισκευές σε 930 πλοία, αξίας άνω των 7,2 δισ. γιουάν στην Κίνα.
Ταυτόχρονα, ο κινεζικός όμιλος έχει ναυλώσει 30 πλοία, που ανήκουν σε ναυτιλιακές εταιρίες ελληνικών συμφερόντων, για τη μεταφορά κινεζικών εμπορευμάτων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η αξία των συμβολαίων αυτών, ανέρχεται σε 1 δισ. δολάρια.
Ενδιαφέρον για Θριάσιο
Ο επικεφαλής της COSCO επιβεβαίωσε το έντονο ενδιαφέρον του ομίλου για το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στο Θριάσιο.
Ανέφερε ότι "αν αναλάβει το έργο θα έχει τη δυνατότητα να φέρει στη χώρα μας πολλές κινεζικές εταιρίες οι οποίες αναζητούν τρόπο να προωθήσουν τα προϊόντα τους στην ευρωπαϊκή αγορά και την ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου".
Ακόμη, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να κινηθεί η COSCO για τη δημιουργία και άλλων υποδομών διακίνησης εμπορευμάτων σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, μεταξύ των οποίων και νησιών.
Ο πρόεδρος της COSCO τόνισε ότι δεσμεύτηκε στον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κάρολο Παπούλια ότι ο όμιλος "δεν πρόκειται να φέρει στην Ελλάδα έναν Κινέζο για να εργαστεί στο σταθμό εμπορευματοκιβωτιών του Πειραιά (ΣΕΜΠΟ)".
Υπογράμμισε μάλιστα, ότι ο όμιλος έχει προσλάβει ήδη 300 Έλληνες λιμενεργάτες και προτίθεται να αυξήσει τον αριθμό τους στο μέλλον.
Πηγή: enet.gr