e-mail: dealnewsonline@gmail.com

powered by Agones.gr (livescore)

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

Χωρίς exit poll τα αποτελέσματα των αυτοδιοικητικών εκλογών

Οικονομική στενότητα


Χωρίς exit poll θα παρακολουθήσουν οι πολίτες, από τα τηλεοπτικά δίκτυα, τα αποτελέσματα του πρώτου γύρου των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών την Κυριακή το βράδυ.


Πριν από περίπου ένα μήνα εκπρόσωποι τόσο της ΕΡΤ όσο και πέντε ιδιωτικών τηλεοπτικών καναλιών και των μεγαλύτερων εταιρειών δημοσκοπήσεων εξέτασαν κατ΄αρχήν το ενδεχόμενο να σχεδιάσουν και να χρηματοδοτήσουν ένα κοινής λήψεως exit poll, το οποίο θα αφορούσε την προσέγγιση του εκλογικού αποτελέσματος στον α' γύρο στις 13 περιφέρειες και τους τρεις μεγάλους δήμους (Αθήνα, Πειραιάς και Θεσσαλονίκης).

Κατά τη διάρκεια, όμως, των διαβουλεύσεων που ακολούθησαν, η συνολική δαπάνη προσδιορίστηκε περίπου σε 120 έως 150.000 ευρώ, δηλαδή γύρω στις 30.000 ευρώ για κάθε τηλεοπτικό κανάλι.

Το ποσό αυτό κρίθηκε μεγάλο, για exit poll, πρώτου γύρου από τα ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια, μολονότι η ΕΡΤ αντιμετώπισε θετικά τη δική της συμμετοχή.

Με δεδομένο, όπως ανέφεραν στο ΑΠΕ, παράγοντες που μετείχαν στις συζητήσεις, ότι θα έπρεπε να γίνει κάτι ανάλογο και στο δεύτερο γύρο, τη μεθεπόμενη Κυριακή, το κόστος εκτιμήθηκε ότι θα ήταν αρκετά υψηλό.

Έτσι, το εγχείρημα ματαιώθηκε και ορισμένα ιδιωτικά κανάλια πρόκειται να προσεγγίσουν τα αποτέλεσμα με πρωθύστερες δημοσκοπήσεις για να καταγράψουν τις τάσεις του εκλογικού σώματος και όχι το ίδιο το γεγονός της ψήφου.

Μία ακόμη δυσκολία εκτιμήθηκε ότι είναι ο ακριβής προσδιορισμός του κατάλληλου δείγματος, καθώς είναι πολλοί οι συνδυασμοί που κατεβαίνουν στις εκλογές

Η ματαίωση του exit poll, σύμφωνα με στελέχη των υποψήφιων περιφερειαρχών αλλά και εκλογολόγων και στελεχών του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, δυσκολεύει τον καθορισμό της στρατηγικής για τον δεύτερο γύρο, γιατί δεν θα έχουν αποτυπωμένα το εύρος και τα ποιοτικά στοιχεία όσων θα πάνε να ψηφίσουν, καθώς θα ήταν ένα χρήσιμο εργαλείο για την τελική απόφαση.
 
ta nea
Βασικός λόγος είναι η ευρεία οικονομική στενότητα, που υποχρέωσε τα τηλεοπτικά δίκτυα να ματαιώσουν τα σχέδιά τους και μην προχωρήσουν στην υλοποίηση ενός δαπανηρού εγχειρήματος, όπως κρίθηκε ότι είναι στη σημερινή οικονομική συγκυρία, η πραγματοποίηση exit poll.