Με φόντο την οικονομική κρίση που πλήττει τον κλάδο της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου, τίθεται από σήμερα σε ισχύ, δυο μήνες νωρίτερα, το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας με τα καινούργια αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες που αγοράζονται από την 1η Νοεμβρίου να πληρώνουν τέλη βάσει των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Τα "πράσινα" τέλη κυκλοφορίας όλων των επιβατικών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων πλέον θα συνδέονται αποκλειστικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κάθε οχήματος (γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο).
Η σύνδεση αυτή ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα ασχέτως τεχνολογίας (βενζινοκίνητα, υβριδικά, πετρελαιοκίνητα κλπ). Αυτό εκτιμάται σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών ότι θα έχει σαν αποτέλεσμα τη στροφή των καταναλωτών σε πιο "καθαρής τεχνολογίας" οχήματα με αντίστοιχες θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Τα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε. έχουν ήδη εισαγάγει φορολογικό σύστημα αυτοκινήτων (τέλη κυκλοφορίας και τέλη ταξινόμησης) που συνδέεται ολικώς ή μερικώς με τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Έτσι, τα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων είναι τα εξής:
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΕΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. CO2 ανά χιλιόμετρο)
ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (σε ευρώ)
0 - 100 0 ευρώ
101 - 120 0,80 ευρώ
121 - 140 1,00 ευρώ
141 - 160 1,50 ευρώ
161 - 180 2,00 ευρώ
181 - 200 2,25 ευρώ
201 - 250 2,50 ευρώ
Άνω των 251 3,00 ευρώ
Με την παραπάνω κλίμακα, τα τέλη κυκλοφορίας μειώνονται περαιτέρω για μεγάλο αριθμό οχημάτων τα οποία ενσωματώνουν "καθαρές τεχνολογίες". Αντίστοιχα, τα τέλη αυξάνονται για όλα εκείνα τα αυτοκίνητα των οποίων οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι υψηλές.
nooz.gr