e-mail: dealnewsonline@gmail.com

powered by Agones.gr (livescore)

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 654 πλοία- «στην απέξω» η Ελλάδα


Την παγκόσμια ναυτιλία έχουν βαλθεί να κατακτήσουν οι Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι σήμερα κατέχουν το 7,7% του παγκοσμίου στόλου. «Αγαπημένοι» προορισμοί για τη ναυπήγηση πλοίων αποτελούν Ν. Κορέα και Κίνα ενώ η Ελλάδα αποτελεί ύστατη επιλογή.  
Παρά την οικονομική κρίση οι εφοπλιστές συνεχίζουν να ανανεώνουν το στόλο τους ναυπηγώντας στο σύνολο 654 πλοία με συνολική χωρητικότητα 63,2 εκατ. τόνους, σε Ν. Κορέα και Κίνα ενώ μόλις ένα από αυτά ναυπηγείται στην Ελλάδα. Στις προτιμήσεις τους βρίσκονται επίσης Ιαπωνία, Ινδία και Φιλιππίνες με την Ελλάδα να βρίσκεται έξω από το παιχνίδι.

Σύμφωνα με την έρευνα που έκανε πρόσφατα η εταιρεία χρηματοδοτικών συμβούλων ναυτιλίας XRTC, στην Κορέα ναυπηγούνται 310 πλοία με συνολική χωρητικότητα 31,7 εκατ. τόνους που αντιπροσωπεύουν το 47,4% του συνόλου των παραγγελιών, 297 στην Κίνα χωρητικότητας 28,5 εκατ. τόνων που αντιπροσωπεύουν το 45,4% των παραγγελιών παγκόσμια, 22 στην Ιαπωνία χωρητικότητας 1,3 εκατ. τόνων, 14 στην Ινδία, χωρητικότητας 902 χιλιάδων τόνων, 2 στις Φιλιππίνες χωρητικότητας 359 χιλιάδων τόνων, 8 στο Βιετνάμ χωρητικότητας 264 χιλιάδων τόνων και 1 στην Ελλάδα, χωρητικότητας 15 χιλιάδων τόνων.

Ωστόσο η στροφή προς να ναυπηγεία της Κορέας δεν αποτελεί καινούρια συνήθεια αλλά ήταν ανέκαθεν τα αγαπημένα των Ελλήνων εφοπλιστών και αυτά επέλεγαν για να παραγγείλουν τα πλοία τους.

Το 2007, όμως, επειδή οι παραγγελίες των νέων πλοίων είχαν αυξηθεί κατά πολύ, ο χρόνος παράδοσής τους διπλασιάστηκε, με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες, ανάμεσά τους και οι Έλληνες εφοπλιστές, να στραφούν σε άλλα ναυπηγεία, με αυτά της Κίνας να κερδίζουν τη μερίδα του λέοντος, σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελευθεροτυπία».

Η αλλαγή αυτή είχε αποτέλεσμα να «ξεφυτρώσουν» δεκάδες καινούργια ναυπηγεία στην Κίνα, που τα τελευταία χρόνια επένδυσε στην ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με αποτέλεσμα σήμερα να βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας.

Εξάλλου, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία της έρευνας της XRTC, η διαφορά που τη χωρίζει από τη Ν. Κορέα είναι πολύ μικρή, καθώς μόνο 13 πλοία περισσότερα έχουν παραγγείλει οι Έλληνες πλοιοκτήτες στα ναυπηγεία της Ν. Κορέας.

Μέχρι σήμερα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ναυπηγούσαν περισσότερα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όμως, έχουν ξεκινήσει και τις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου(LNG) γιατί προσδοκούν οφέλη από τη συγκεκριμένη αγορά.

Ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται σήμερα από 3.848 πλοία, αντιπροσωπεύοντας το 7,7% του παγκόσμιου στόλου.
dealnews.gr