Μόλις το 36% των επιχειρήσεων παγκοσμίως εφαρμόζουν "πράσινες" πρακτικές προστασίας του περιβάλλοντος, στο πλαίσιο υιοθέτησης πρακτικών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), σημειώνοντας μείωση 40% σε σχέση με το 2008, σύμφωνα με τα συμπεράσματα μελέτης που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Grant Thornton. Καθώς οι επιχειρήσεις στις αναπτυγμένες αγορές συνεχίζουν την αργή τους ανάπτυξη, οι επιχειρήσεις στις αναπτυσσόμενες οικονομίες φαίνονται περισσότερο ανήσυχες για τη μείωση των επιπτώσεών τους στο περιβάλλον: 60% των επιχειρήσεων στις BRIC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία και Κίνα) και 59% στις ASEAN (Ένωση Χωρών Νοτιοανατολικής Ασίας) αναφέρουν την επιθυμία να "σώσουν τον πλανήτη" ως κινητήρια δύναμη προς την εφαρμογή πιο ηθικών επιχειρηματικών πρακτικών, σε σύγκριση με μόλις 30% στην ΕΕ και 16% στη Βόρεια Αμερική.
Η μελέτη της Grant Thornton επικεντρώνεται στα οφέλη που πηγάζουν για τις επιχειρήσεις από την υιοθέτηση πρακτικών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) οι οποίες εντάσσουν, σε εθελοντική βάση, στις επιχειρηματικές δραστηριότητες και συναλλαγές τους, κοινωνικές και περιβαλλοντικές δραστηριότητες και ενέργειες.
Αναλυτικότερα, ποσοστό 56% των επιχειρήσεων περιλαμβάνουν στα οφέλη την κοινή γνώμη/εδραίωση του αναγνωρίσιμου εμπορικού σήματος (brand) και την πρόσληψη/διατήρηση προσωπικού ως βασικούς λόγους υιοθέτησης πρακτικών ΕΚΕ (μαζί με τη διαχείριση του κόστους), τονίζοντας τη σημασία της κοινής γνώμης στη χάραξη πολιτικών ΕΚΕ για τις επιχειρήσεις.
Στην Ελλάδα, οι λόγοι που οδηγούσαν και οδηγούν τις επιχειρήσεις να εφαρμόσουν πιο ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια και έχουν διαφοροποιηθεί σε σχέση με την παγκόσμια τάση. Ποσοστό 41% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα παρέχουν ήδη πληροφορίες για τις δραστηριότητες ΕΚΕ ενώ 62% πιστεύουν ότι η αναφορά δραστηριοτήτων ΕΚΕ θα πρέπει να ενταχθεί στο πλαίσιο της χρηματοοικονομικής αναφοράς.
Η έρευνα αποκάλυψε επίσης κάποια πόλωση σχετικά με το θέμα της χρηματοοικονομικής αναφοράς των πρακτικών της ΕΚΕ: το 25% των επιχειρήσεων παγκοσμίως παρέχουν πληροφορίες για τις δραστηριότητες ΕΚΕ ενώ το αντίστοιχο ποσοστό είναι (κατά ΜΟ) 53% στη Λατινική Αμερική, 41% στις χώρες BRIC(Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία και Κίνα), 17% στη Βόρεια Αμερική και 18% στις χώρες της G7. Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις είναι διχασμένες ως προς το κατά πόσον η αναφορά δραστηριοτήτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης θα πρέπει να ενταχθεί στο πλαίσιο της χρηματοοικονομικής αναφοράς: 44% των ερωτηθέντων συμφωνούν ότι κάτι τέτοιο αποτελεί βέλτιστη πρακτική, 40% διαφωνούν, και 16% των ερωτηθέντων είναι αβέβαιοι.
dealnews.gr
Η μελέτη της Grant Thornton επικεντρώνεται στα οφέλη που πηγάζουν για τις επιχειρήσεις από την υιοθέτηση πρακτικών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) οι οποίες εντάσσουν, σε εθελοντική βάση, στις επιχειρηματικές δραστηριότητες και συναλλαγές τους, κοινωνικές και περιβαλλοντικές δραστηριότητες και ενέργειες.
Αναλυτικότερα, ποσοστό 56% των επιχειρήσεων περιλαμβάνουν στα οφέλη την κοινή γνώμη/εδραίωση του αναγνωρίσιμου εμπορικού σήματος (brand) και την πρόσληψη/διατήρηση προσωπικού ως βασικούς λόγους υιοθέτησης πρακτικών ΕΚΕ (μαζί με τη διαχείριση του κόστους), τονίζοντας τη σημασία της κοινής γνώμης στη χάραξη πολιτικών ΕΚΕ για τις επιχειρήσεις.
Στην Ελλάδα, οι λόγοι που οδηγούσαν και οδηγούν τις επιχειρήσεις να εφαρμόσουν πιο ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια και έχουν διαφοροποιηθεί σε σχέση με την παγκόσμια τάση. Ποσοστό 41% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα παρέχουν ήδη πληροφορίες για τις δραστηριότητες ΕΚΕ ενώ 62% πιστεύουν ότι η αναφορά δραστηριοτήτων ΕΚΕ θα πρέπει να ενταχθεί στο πλαίσιο της χρηματοοικονομικής αναφοράς.
Η έρευνα αποκάλυψε επίσης κάποια πόλωση σχετικά με το θέμα της χρηματοοικονομικής αναφοράς των πρακτικών της ΕΚΕ: το 25% των επιχειρήσεων παγκοσμίως παρέχουν πληροφορίες για τις δραστηριότητες ΕΚΕ ενώ το αντίστοιχο ποσοστό είναι (κατά ΜΟ) 53% στη Λατινική Αμερική, 41% στις χώρες BRIC(Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία και Κίνα), 17% στη Βόρεια Αμερική και 18% στις χώρες της G7. Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις είναι διχασμένες ως προς το κατά πόσον η αναφορά δραστηριοτήτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης θα πρέπει να ενταχθεί στο πλαίσιο της χρηματοοικονομικής αναφοράς: 44% των ερωτηθέντων συμφωνούν ότι κάτι τέτοιο αποτελεί βέλτιστη πρακτική, 40% διαφωνούν, και 16% των ερωτηθέντων είναι αβέβαιοι.
dealnews.gr