Ετήσια μείωση της τάξης του 2%-3% αναμένεται να σημειώσει η εγχώρια αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων, σε επίπεδο όγκου, τη διετία 2010-2011, όπως προκύπτει από την κλαδική μελέτη «Γαλακτοκομικά Προϊόντα» που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.Όπως τονίζεται στη μελέτη, βασικό σημείο αναφοράς του κλάδου είναι το γεγονός ότι το σύνολο της εγχώριας πρωτογενούς παραγωγής αγελαδινού γάλακτος καθορίζεται από το κοινοτικό σύστημα των ποσοστώσεων (εθνική ποσόστωση 2009: 845 χιλ. τόνοι), το οποίο ωστόσο σύμφωνα με απόφαση του Συμβουλίου Υπουργών Γεωργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2015 θα καταργηθεί.
Το φρέσκο παστεριωμένο γάλα εξακολουθεί να αποτελεί την κυριότερη κατηγορία γάλακτος, καθώς το ποσοστό συμμετοχής στο σύνολο της κατανάλωσης διαμορφώθηκε σε 42,9% το 2009. Παρ΄ όλα αυτά, παρατηρείται σημαντική μείωση του ποσοστού αυτού τη τελευταία τετραετία.
Αντίθετα, το γάλα υψηλής παστερίωσης αύξησε εντυπωσιακά το ποσοστό συμμετοχής του επί της συνολικής αγοράς. Συγκεκριμένα, το 2009 η εν λόγω κατηγορία κάλυψε μερίδιο 27,0% της συνολικής αγοράς γάλακτος. Το αντίστοιχο ποσοστό για το ισοδύναμο του συμπυκνωμένου γάλακτος, διαμορφώθηκε σε 27,5% το 2009, ενώ η κατανάλωσή του είναι, σε γενικές γραμμές, φθίνουσα.
Η συνολική εγχώρια κατανάλωση γιαουρτιού παρουσίασε πτώση 4,6% το 2009 σε σχέση με το 2008. Το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας κατανάλωσης καλύπτεται από τα εγχώρια προϊόντα (2009: εισαγωγική διείσδυση 16,6%), ενώ οι εξαγωγές γιαουρτιού παρουσίασαν αύξηση την τελευταία τετραετία.
Πηγή: naftemporiki.gr
Το φρέσκο παστεριωμένο γάλα εξακολουθεί να αποτελεί την κυριότερη κατηγορία γάλακτος, καθώς το ποσοστό συμμετοχής στο σύνολο της κατανάλωσης διαμορφώθηκε σε 42,9% το 2009. Παρ΄ όλα αυτά, παρατηρείται σημαντική μείωση του ποσοστού αυτού τη τελευταία τετραετία.
Αντίθετα, το γάλα υψηλής παστερίωσης αύξησε εντυπωσιακά το ποσοστό συμμετοχής του επί της συνολικής αγοράς. Συγκεκριμένα, το 2009 η εν λόγω κατηγορία κάλυψε μερίδιο 27,0% της συνολικής αγοράς γάλακτος. Το αντίστοιχο ποσοστό για το ισοδύναμο του συμπυκνωμένου γάλακτος, διαμορφώθηκε σε 27,5% το 2009, ενώ η κατανάλωσή του είναι, σε γενικές γραμμές, φθίνουσα.
Η συνολική εγχώρια κατανάλωση γιαουρτιού παρουσίασε πτώση 4,6% το 2009 σε σχέση με το 2008. Το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας κατανάλωσης καλύπτεται από τα εγχώρια προϊόντα (2009: εισαγωγική διείσδυση 16,6%), ενώ οι εξαγωγές γιαουρτιού παρουσίασαν αύξηση την τελευταία τετραετία.
Πηγή: naftemporiki.gr