e-mail: dealnewsonline@gmail.com

powered by Agones.gr (livescore)

Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

Τις εκπτώσεις περιμένουν οι καταναλωτές για να κάνουν αγορές

Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας, οι καταναλωτές στην πλειοψηφία τους δεν θα προβούν σε εκτενείς αγορές για είδη ένδυσης και υπόδησης, την περίοδο των Χριστουγέννων, αλλά θα περιμένουν την περίοδο των εκπτώσεων.



Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα της έρευνας για την οικονομική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών, που πραγματοποίησαν οι προπτυχιακοί φοιτητές της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Mediterranean College. Σύμφωνα με την έρευνα, η οικονομική κρίση δείχνει να επηρεάζει αρκετά τους Έλληνες καταναλωτές και την περίοδο των Χριστουγέννων.

Μείωση στις δαπάνες για δώρα


Οι Έλληνες καταναλωτές ξόδεψαν περισσότερα χρήματα το 2009, καθώς το 44,9% ξόδεψε πάνω από 200 ευρώ για τις αγορές δώρων σε φίλους και συγγενείς, ενώ το ποσοστό αυτό θα πέσει στο 22,9% το 2010, σύμφωνα με τις απαντήσεις των ερωτηθέντων.

Οι βασικές αιτίες για τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος για χριστουγεννιάτικες αγορές είναι η μείωση του εισοδήματος, μέσα στο 2010, καθώς το 67% των ερωτηθέντων απάντησε ότι το εισόδημά του έχει μειωθεί, ενώ μόνο το 39% θα πάρει κανονικά το δώρο των Χριστουγέννων.

Προβληματίζουν οι τιμές


Οι καταναλωτές δείχνουν να αναγνωρίζουν την προσπάθεια του εμπορικού κόσμου να συγκρατήσει τις τιμές, καθώς 1 στους 2 καταναλωτές θεωρούν ότι οι τιμές είναι στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ενώ 1 στους 3 θεωρούν ότι είναι ακριβότερες.


Αρνητική ψυχολογία για εξόδους

Η τάση που υπάρχει για συγκράτηση των εξόδων φαίνεται ότι επεκτείνεται και στις παραμονές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, καθώς 8 στους 10 θα κάνει ρεβεγιόν στο σπίτι και μόνο 1 στους 3 σκέφτεται να βγει μετά το ρεβεγιόν σε κάποιο κέντρο διασκέδασης ή μπαρ.

Η έρευνα διεξήχθη με ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, που εστάλη σε επιλεγμένο κοινό 588 ατόμων και πραγματοποιήθηκε από τις 08/12 έως 14/12/2010.

nooz.gr


Ειδικότερα, σε ποσοστό το 65% των καταναλωτών περιμένει την περίοδο των εκπτώσεων για να κάνει τις αγορές του, που ξεκινά αμέσως μετά την περίοδο των εορτών, ενώ το 4,33% θα κάνει όλες τις αγορές του άμεσα και το 30,33% των καταναλωτών θα πάρει μόνο τα απαραίτητα.