Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010
Στο 40% του αρχικού σχεδιασμού οι νέοι αυτοκινητόδρομοι της Αττικής
«Ψαλίδι» 35 χλμ στις επεκτάσεις
Στο 40% του αρχικού σχεδιασμού αναμένεται να κατασκευαστούν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι της Αττικής.
«Η δηµοπράτηση αναµένεται να γίνει το β΄εξάµηνο του επόµενου χρόνου, προκειµένου τα έργα να αρχίσουν το 2012», δηλώνει στα Νέα, ο υφυπουργός Υποδομών Γ.Μαγκριώτης.Τα 62 χιλιόµετρα αυτοκινητοδρόµων που είχε ανακοινώσει τον Φεβρουάριο του 2009 ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ.Σουφλιάς, θα µειωθούν στα 25 χιλιόμετρα περίπου.
Σύµφωνα µε τον κ. Μαγκριώτη, «στα νέα σχέδια δεν υπάρχει η σήραγγα από Σακέτα προς Αττική Οδό, θα κατασκευαστεί καινούργια σήραγγα από την Πλατεία Κύπρου (στην Αργυρούπολη) προς την Αττική Οδό. Ο κόµβος Σακέτα θα περιοριστεί και καταργείται η Μεσόγεια διαδροµή προς τη Ραφήνα», ενώ διατηρείται η Δυτική Υµηττού µέχρι τη Βουλιαγµένης.
Παράλληλα, στο υπουργείο Υποδοµών υπάρχουν σχέδια για νέα έργα µε συµβάσεις παραχώρησης.
Σε αυτά περιλαµβάνονται η µετατροπή σε σύγχρονο αυτοκινητόδροµο (µε διόδια) της παλαιάς εθνικής οδού Ελευσίνας - Υλίκης - Θήβας. Μέχρι τώρα σχεδιάζεται η κατασκευή των έργων να αρχίσει σε δύο χρόνια και στόχος είναι η κυκλοφοριακή ελάφρυνση του οδικού δικτύου Μεταµόρφωση - Λαµία.
Επίσης, σχεδιάζεται η υποθαλάσσια σύνδεση της Σαλαµίνας, όπου το σηµείο εξόδου για τα αυτοκίνητα θα είναι στην περιοχή µεταξύ Ελευσίνας και Μεγάρων (ακόµη δεν έχει οριστεί ακριβώς).
Παράλληλα, γίνονται προσπάθειες ώστε µέσα σε δύο χρόνια να έχει επιλεγεί ο ανάδοχος του έργου υποθαλάσσιας ζεύξης της Λευκάδας και έως τα τέλη του έτους να έχει επιλεγεί ο ανάδοχος για την κατασκευή του αεροδροµίου στο Καστέλλι.
Στο µεταξύ, στα τρέχοντα έργα δεν πνέει ο ίδιος άνεµος αισιοδοξίας. Προβλήµατα µε τη χάραξη, προσφυγές στα δικαστήρια, απαλλοτριώσεις µε πολύ αργούς ρυθµούς, συµπληρωµατικές συµβάσεις (οι οποίες πλέον καταργούνται µε το νέο θεσµικό πλαίσιο) έχουν τινάξει στον αέρα τον αρχικό σχεδιασµό.
Στον χορό των προβληµάτων και το Μετρό. Εξαιτίας της εµπλοκής της Siemens, σταµάτησε ακόµη και η επέκταση προς Πειραιά και δεν παραδίδονται οι σταθµοί στα νότια και δυτικά προάστια.
Η εταιρεία συµµετέχει στην επέκταση στο λιµάνι για τον µηχανολογικό εξοπλισµό, ενώ σε ό,τι αφορά τους λοιπούς σταθµούς επρόκειτο, σύµφωνα µε τον αρχικό σχεδιασµό, να αναλάβει µε απευθείας ανάθεση τα έργα της σηµατοδότησης.
Και επειδή οι αρµοδιότητες για το πρόβληµα υπερβαίνουν το υπουργείο Υποδοµών, η ηγεσία του θα θέσει το ζήτηµα την ερχόµενη εβδοµάδα στην Επιτροπή Θεσµών και Διαφάνειας της Βουλής.
Όσον αφορά τους αυτοκινητοδρόµους, µεγάλος σκόπελος είναι οι απαλλοτριώσεις. Από το υπουργείο Υποδοµών σχεδιάζεται να λυθεί το θέµα είτε µε νοµοθετική ρύθµιση ανάλογη µε εκείνη που ίσχυσε στα έργα των Ολυµπιακών Αγώνων είτε µέσω Fast Τrack, ανάλογα µε το ποια θα πάει πρώτη στη Βουλή.
ta nea