Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010
Στα άκρα οδηγείται η σύγκρουση με τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων
Σε κλοιό η αγορά
Η απόφαση των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων για συνέχιση των κινητοποιήσεών τους, καθώς και η κλιμάκωση επεισοδίων εις βάρος Ελλήνων και ξένων μεταφορέων στις εθνικές οδούς, οδηγεί στα άκρα την κατάσταση. Οι έμποροι καταγγέλλουν τη στάση των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων και συνεδριάζουν το απόγευμα για να εξετάσουν τις επόμενες κινήσεις τους. Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία επιτρέπεται στα ιδιωτικά φορτηγά να εκτελούν δημόσιες μεταφορές, έχει έτοιμη η κυβέρνηση.
Μιλώντας στη ΝΕΤ το πρωί της Τετάρτης ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης τόνισε: «Μας απογοητεύει και μας προβληματίζει η απόφαση. Ζητήσαμε μια εβδομάδα ανακωχή για να αδειάσουν τα λιμάνια από τα κοντέινερ και να πάνε εμπορεύματα στα νησιά. Το πρόβλημα φαίνεται πως είναι εσωτερικό συνδικαλιστικό των μεταφορέων και αποφασίσει μια επιτροπή αγώνα. Διάλεξαν έναν μοναχικό δρόμο».
Ο κ. Κορκίδης δήλωσε πως «δεν είναι τραγικές οι ελλείψεις προϊόντων, αλλά η αγορά δεν μπορεί να δουλέψει υπό ομηρεία» και πρόσθεσε πως σημαντικό πρόβλημα έχουν οι βιοτεχνίες και το χονδρεμπόριο που δεν μπορούν να παραλάβουν πρώτες ύλες.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ ανακοίνωσε πως το απόγευμα θα έχει σύσκεψη με τον πρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος Γ.Κασιμάτη, προκειμένου να αποφασιστεί η περαιτέρω στάση της αγοράς, ωστόσο απέκλεισε το ενδεχόμενο υποβολής μηνύσεων.
Ο κ. Κορκίδης ζήτησε εκ νέου παρέμβαση από την κυβέρνηση.
Η κυβέρνηση από την πλευρά της, έχει έτοιμη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία επιτρέπεται στα ιδιωτικά φορτηγά να εκτελούν δημόσιες μεταφορές, όπως δήλωσε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega την Τρίτη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ.Πεταλωτής.
Επιπλέον, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έχει διαμηνύσει στους ιδιοκτήτες των φορτηγών πως η «περίοδος χάριτος» έχει παρέλθει οριστικά. «Θα εφαρμοστεί ό,τι ορίζει ο νόμος, είναι το μήνυμα που έδωσε ο Χρήστος Παπουτσής στους επιτελείς της Ελληνικής Αστυνομίας.
ta neaΣτη διάρκεια της μαραθώνιας (άνω των έξι ωρών) Γενικής Συνέλευσης των σωματείων του κλάδου των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, η απόφαση για συνέχιση των κινητοποιήσεων ελήφθη με συντριπτική πλειοψηφία, 76 ψήφοι υπέρ, 6 κατά και 14 λευκά, παρά τις έντονες αντιδράσεις και τις εκκλήσεις της αγοράς.