Την αφύπνιση της κοινής γνώμης για την επιστροφή των
μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα, επιδιώκει να πετύχει ο δημιουργός της
όπερας «Opus Elgin: Η καταστροφή του Παρθενώνα», Θεόδωρος Στάθης,
θέλοντας με αυτό τον τρόπο να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα στη Βρετανία.
Η παράσταση θα ανέβει για πρώτη φορά την Τρίτη 29 Μαΐου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του διεθνούς φήμης μαέστρου Peter Tiboris (Πίτερ Τιμπόρις).
Θέμα της όπερας είναι η λεηλασία και παράνομη κατοχή των γλυπτών του Παρθενώνα (γνωστά και ως Ελγίνεια Μάρμαρα), ενώ σκοπός της είναι η κινητοποίηση και ευαισθητοποίηση της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης για την επιστροφή των μαρμάρων στον τόπο καταγωγής τους, με αφορμή τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων στο Λονδίνο.
«Ο Δήμος Αθηναίων και ο Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας (ΟΠΑΝ) είναι πάντα αρωγός σε τέτοιες προσπάθειες, πόσο μάλλον σε ζητήματα εθνικής σημασίας. Μόνον η ενεργοποίηση όλων μας, μπορεί να συμβάλλει στην επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα», τόνισε η πρόεδρος του ΟΠΑΝ, Παναγιώτα Ψαράκη σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων.
« Εμείς οι Έλληνες επιθυμούμε για ακόμη μία φορά το αυτονόητο, καθώς ένα ακρωτηριασμένο μνημείο, αποτελεί μία ακρωτηριασμένη ιστορικότητα, την οποία επιθυμούμε ενωμένη και ενιαία», συμπλήρωσε.
«Η ιδέα αυτής της όπερας, ήρθε ως αντίδραση -στις αρχές του 2010- όταν άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα σύννεφα για την οικονομία της Ελλάδας και τα ενοχλητικά δημοσιεύματα. Θεώρησα ως το καλύτερο παράδειγμα, για να δείξω μία πράξη διαχρονικής λεηλασίας αυτού του τόπου, την κλοπή των μαρμάρων του Παρθενώνα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εμπνευστής του έργου Θεόδωρος Στάθης.
Η όπερα αποτυπώνει τα συμβάντα που συνέβησαν εκείνη την εποχή της κλοπής των μαρμάρων από τον Elgin, ενώ αριστοτεχνικά ο δημιουργός και συνθέτης χρησιμοποιεί στίχους Άγγλων λόγιων, για το «έγκλημα» αυτό, με σκοπό να αφυπνίσει τον βρετανικό λαό -και όχι μόνο- καθώς πολλοί συμφωνούν για την επιστροφή των γλυπτών στην Ελλάδα.
Η σύνθεση αποτελείται από δύο πράξεις και εξελίσσεται στη διάρκεια δύο ωρών με τη διαδοχή εννέα σκηνών, οι περισσότερες εκ των οποίων εκτυλίσσονται στην Ακρόπολη, ενώ η τελευταία ξεκινάει στην αίθουσα του Βρετανικού Μουσείου όπου βρίσκονται σήμερα τα γλυπτά και ολοκληρώνεται με τηλεδιάσκεψη στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα.
Ειδική σκηνή μάλιστα αφιερώνεται στη Μελίνα Μερκούρη, που μέσα από ένα χορωδιακό μέρος, τονίζει πόσο σημαντική είναι συμβολή όλων για την επιστροφή των μαρμάρων στην πατρίδα τους.
Τη σκηνοθεσία του έργου έχει αναλάβει ο Χριστόφορος Χριστοφής, ενώ πρωταγωνιστούν η Νίνα Λοτσάρη (υψίφωνος), ο Δημήτρης Καβράκος (βαθύφωνος), η Ελένη Δάβου (μεσόφωνος), ο Διονύσης Σούρμπης (βαρύτονος), ο Νίκος Τσαούσης (τενόρος) και άλλοι ταλαντούχοι καλλιτέχνες.
Η παράσταση διοργανώνεται από τη μη κερδοσκοπική εταιρεία «Ίμερος για τον πολιτισμό», ενώ τελεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια.
Η διάθεση των εισιτηρίων συνεχίζεται από τα ταμεία του Μεγάρου Μουσικής και την ιστοσελίδα www.megaron.gr, ενώ οι τιμές τους κυμαίνονται από 25 ευρώ(φοιτητικό) έως 90 ευρώ (διακεκριμένη ζώνη).
Η παράσταση θα ανέβει για πρώτη φορά την Τρίτη 29 Μαΐου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του διεθνούς φήμης μαέστρου Peter Tiboris (Πίτερ Τιμπόρις).
Θέμα της όπερας είναι η λεηλασία και παράνομη κατοχή των γλυπτών του Παρθενώνα (γνωστά και ως Ελγίνεια Μάρμαρα), ενώ σκοπός της είναι η κινητοποίηση και ευαισθητοποίηση της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης για την επιστροφή των μαρμάρων στον τόπο καταγωγής τους, με αφορμή τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων στο Λονδίνο.
«Ο Δήμος Αθηναίων και ο Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας (ΟΠΑΝ) είναι πάντα αρωγός σε τέτοιες προσπάθειες, πόσο μάλλον σε ζητήματα εθνικής σημασίας. Μόνον η ενεργοποίηση όλων μας, μπορεί να συμβάλλει στην επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα», τόνισε η πρόεδρος του ΟΠΑΝ, Παναγιώτα Ψαράκη σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων.
« Εμείς οι Έλληνες επιθυμούμε για ακόμη μία φορά το αυτονόητο, καθώς ένα ακρωτηριασμένο μνημείο, αποτελεί μία ακρωτηριασμένη ιστορικότητα, την οποία επιθυμούμε ενωμένη και ενιαία», συμπλήρωσε.
«Η ιδέα αυτής της όπερας, ήρθε ως αντίδραση -στις αρχές του 2010- όταν άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα σύννεφα για την οικονομία της Ελλάδας και τα ενοχλητικά δημοσιεύματα. Θεώρησα ως το καλύτερο παράδειγμα, για να δείξω μία πράξη διαχρονικής λεηλασίας αυτού του τόπου, την κλοπή των μαρμάρων του Παρθενώνα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εμπνευστής του έργου Θεόδωρος Στάθης.
Η όπερα αποτυπώνει τα συμβάντα που συνέβησαν εκείνη την εποχή της κλοπής των μαρμάρων από τον Elgin, ενώ αριστοτεχνικά ο δημιουργός και συνθέτης χρησιμοποιεί στίχους Άγγλων λόγιων, για το «έγκλημα» αυτό, με σκοπό να αφυπνίσει τον βρετανικό λαό -και όχι μόνο- καθώς πολλοί συμφωνούν για την επιστροφή των γλυπτών στην Ελλάδα.
Η σύνθεση αποτελείται από δύο πράξεις και εξελίσσεται στη διάρκεια δύο ωρών με τη διαδοχή εννέα σκηνών, οι περισσότερες εκ των οποίων εκτυλίσσονται στην Ακρόπολη, ενώ η τελευταία ξεκινάει στην αίθουσα του Βρετανικού Μουσείου όπου βρίσκονται σήμερα τα γλυπτά και ολοκληρώνεται με τηλεδιάσκεψη στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα.
Ειδική σκηνή μάλιστα αφιερώνεται στη Μελίνα Μερκούρη, που μέσα από ένα χορωδιακό μέρος, τονίζει πόσο σημαντική είναι συμβολή όλων για την επιστροφή των μαρμάρων στην πατρίδα τους.
Τη σκηνοθεσία του έργου έχει αναλάβει ο Χριστόφορος Χριστοφής, ενώ πρωταγωνιστούν η Νίνα Λοτσάρη (υψίφωνος), ο Δημήτρης Καβράκος (βαθύφωνος), η Ελένη Δάβου (μεσόφωνος), ο Διονύσης Σούρμπης (βαρύτονος), ο Νίκος Τσαούσης (τενόρος) και άλλοι ταλαντούχοι καλλιτέχνες.
Η παράσταση διοργανώνεται από τη μη κερδοσκοπική εταιρεία «Ίμερος για τον πολιτισμό», ενώ τελεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια.
Η διάθεση των εισιτηρίων συνεχίζεται από τα ταμεία του Μεγάρου Μουσικής και την ιστοσελίδα www.megaron.gr, ενώ οι τιμές τους κυμαίνονται από 25 ευρώ(φοιτητικό) έως 90 ευρώ (διακεκριμένη ζώνη).