Σε κίνδυνο θέτει την άγρια ζωή της Ευρώπης η ρύπανση αζώτου, από τη βιομηχανία και τη γεωργία.
Ερευνητές προειδοποιούν σε έκθεσή τους ότι το 60% και πλέον των σημαντικότερων οικοτόπων άγριων ζώων σε ευρωπαϊκό έδαφος επηρεάζεται από τη μόλυνση σε βαθμό πολύ μεγαλύτερο από αυτόν που θεωρείται βιώσιμος.
Ευρωπαίοι επιστήμονες παρουσίασαν τα αποτελέσματα της μελέτης τους κατά τη διάρκεια διάσκεψης στο Εδιμβούργο. Όπως είπαν, οι συνέπειες της ρύπανσης του αζώτου που παράγεται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες είναι αισθητές σε δάση, θαμνότοπους και λιβάδια ανά την Ευρώπη. Προειδοποίησαν ότι η κατάσταση θα συνεχίσει να επιδεινώνεται εάν δεν τεθούν αυστηροί στόχοι για τον περαιτέρω περιορισμό των εκπομπών αζωτούχων αερίων.
«Παρότι οι συνέπειες του αζώτου στα είδη φυτών είναι αρκετά γνωστές, οι επιπτώσεις για άλλα είδη άγριας ζωής -τις πεταλούδες για παράδειγμα- και για τη βιοποικιλότητα γενικότερα, δεν είναι τόσο ξεκάθαρες», δήλωσε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Γιορκ, Κέβιν Χικς, ο οποίος ηγήθηκε της ερευνητικής ομάδας.
Η μεγαλύτερη ποσότητα εκπομπών προέρχεται κυρίως από τις εξατμήσεις των οχημάτων, τα εργοστάσια και τα τεχνητά λιπάσματα.
dealnews.gr
Ερευνητές προειδοποιούν σε έκθεσή τους ότι το 60% και πλέον των σημαντικότερων οικοτόπων άγριων ζώων σε ευρωπαϊκό έδαφος επηρεάζεται από τη μόλυνση σε βαθμό πολύ μεγαλύτερο από αυτόν που θεωρείται βιώσιμος.
Ευρωπαίοι επιστήμονες παρουσίασαν τα αποτελέσματα της μελέτης τους κατά τη διάρκεια διάσκεψης στο Εδιμβούργο. Όπως είπαν, οι συνέπειες της ρύπανσης του αζώτου που παράγεται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες είναι αισθητές σε δάση, θαμνότοπους και λιβάδια ανά την Ευρώπη. Προειδοποίησαν ότι η κατάσταση θα συνεχίσει να επιδεινώνεται εάν δεν τεθούν αυστηροί στόχοι για τον περαιτέρω περιορισμό των εκπομπών αζωτούχων αερίων.
«Παρότι οι συνέπειες του αζώτου στα είδη φυτών είναι αρκετά γνωστές, οι επιπτώσεις για άλλα είδη άγριας ζωής -τις πεταλούδες για παράδειγμα- και για τη βιοποικιλότητα γενικότερα, δεν είναι τόσο ξεκάθαρες», δήλωσε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Γιορκ, Κέβιν Χικς, ο οποίος ηγήθηκε της ερευνητικής ομάδας.
Η μεγαλύτερη ποσότητα εκπομπών προέρχεται κυρίως από τις εξατμήσεις των οχημάτων, τα εργοστάσια και τα τεχνητά λιπάσματα.
dealnews.gr