Σκληρός ανταγωνισμός
Σε καθεστώς ανταγωνισµού είναι υποχρεωμένες να λειτουργούν πλέον οι εταιρείες Aegean Airlines και Olympic Air, µετά την απόρριψη του σχεδίου συγχώνευσής τους από την Κοµισιόν.Στη «µάχη» αυτή, όπως εκτιµούν στελέχη της αγοράς, σύμφωνα με Τα Νέα, θα επικρατήσει αυτός που θα διαθέτει ισχυρή κεφαλαιακή βάση, θα έχει έξυπνη εµπορική πολιτική, σωστό δίκτυο και συνέργειες µε µεγάλους ξένους αεροµεταφορείς.
Κάθε εταιρεία, προσθέτουν, «αναµένεται να αποκτήσει τον δικό της ζωτικό χώρο, ο οποίος θα είναι ανάλογος µε τις αντοχές της». Τα ίδια στελέχη εκτιµούν ότι για να συνεχίσουν να υπάρχουν οι δύο εταιρείες, θα χρειαστεί να αναζητήσουν «φρέσκα» κεφάλαια, γεγονός που ενδέχεται να οδηγήσει ακόµα και σε αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς τους.
Για τους γνωρίζοντες την ελληνική αεροπορική αγορά, η απόφαση της Κοµισιόν δεν περιείχε κάποια έκπληξη ενώ, όπως εκτιµούν, «µπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο κυρίως για την Aegean, η οποία δεν θα φορτωθεί τις ζηµιές της Olympic Air».
Καταλυτική για την απόφαση της Κοµισιόν ήταν η παρέµβαση της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΧΠΑ), δηλαδή των πιλότων της Ολυµπιακής, οι οποίοι συµµετείχαν σε όλα τα στάδια των ερευνών από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
«?ικό µας κίνητρο δεν ήταν ο τορπιλισµός της συγχώνευσης, αλλά να παραµείνει ανοιχτό παράθυρο για τη λειτουργία του ανταγωνισµού στις ελληνικές αεροµεταφορές µε την παρουσία και άλλου "παίκτη" στο εσωτερικό της χώρας, σε περίπτωση που στο επόµενο διάστηµα ένας από τους δύο σηµερινούς δεν θα αντέξει τον ανταγωνισµό», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΧΠΑ Γρηγόρης Κωνσταντέλλος.
ta nea
Σε καθεστώς ανταγωνισµού είναι υποχρεωμένες να λειτουργούν πλέον οι εταιρείες Aegean Airlines και Olympic Air, µετά την απόρριψη του σχεδίου συγχώνευσής τους από την Κοµισιόν.Στη «µάχη» αυτή, όπως εκτιµούν στελέχη της αγοράς, σύμφωνα με Τα Νέα, θα επικρατήσει αυτός που θα διαθέτει ισχυρή κεφαλαιακή βάση, θα έχει έξυπνη εµπορική πολιτική, σωστό δίκτυο και συνέργειες µε µεγάλους ξένους αεροµεταφορείς.
Κάθε εταιρεία, προσθέτουν, «αναµένεται να αποκτήσει τον δικό της ζωτικό χώρο, ο οποίος θα είναι ανάλογος µε τις αντοχές της». Τα ίδια στελέχη εκτιµούν ότι για να συνεχίσουν να υπάρχουν οι δύο εταιρείες, θα χρειαστεί να αναζητήσουν «φρέσκα» κεφάλαια, γεγονός που ενδέχεται να οδηγήσει ακόµα και σε αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς τους.
Για τους γνωρίζοντες την ελληνική αεροπορική αγορά, η απόφαση της Κοµισιόν δεν περιείχε κάποια έκπληξη ενώ, όπως εκτιµούν, «µπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο κυρίως για την Aegean, η οποία δεν θα φορτωθεί τις ζηµιές της Olympic Air».
Καταλυτική για την απόφαση της Κοµισιόν ήταν η παρέµβαση της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΧΠΑ), δηλαδή των πιλότων της Ολυµπιακής, οι οποίοι συµµετείχαν σε όλα τα στάδια των ερευνών από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
«?ικό µας κίνητρο δεν ήταν ο τορπιλισµός της συγχώνευσης, αλλά να παραµείνει ανοιχτό παράθυρο για τη λειτουργία του ανταγωνισµού στις ελληνικές αεροµεταφορές µε την παρουσία και άλλου "παίκτη" στο εσωτερικό της χώρας, σε περίπτωση που στο επόµενο διάστηµα ένας από τους δύο σηµερινούς δεν θα αντέξει τον ανταγωνισµό», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΧΠΑ Γρηγόρης Κωνσταντέλλος.
ta nea