e-mail: dealnewsonline@gmail.com

powered by Agones.gr (livescore)

Τρίτη 3 Αυγούστου 2010

Το σχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ

Διαγραφή χρεών, μείωση προσωπικού, αύξηση εισιτηρίων, περικοπή ζημιογόνων δρομολογίων και είσοδο ιδιωτών περιλαμβάνει το τελικό σχέδιο της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ, την πλέον χρεωμένη ΔΕΚΟ με συσσωρευμένες ζημίες που φτάνουν τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ.

Εως το τέλος της εβδομάδας θα έχει ολοκληρωθεί η ανταλλαγή απόψεων με την τρόικα για το σχέδιο, το οποίο η κυβέρνηση προτίθεται να θέσει σε εφαρμογή από το τέλος Σεπτεμβρίου.




Ο φάκελος ΟΣΕ είναι το επόμενο μεγάλο θέμα, το οποίο θα "ανοίξει" το υπουργείο Υποδομών ύστερα από την απελευθέρωση των φορτηγών, καθώς το χρονοδιάγραμμα πιέζει ασφυκτικά, με την τρόικα να διαμηνύει ότι αν έως τον Μάρτιο του 2011 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν δείξει σημάδια κερδοφορίας, θα μπει λουκέτο.






Δύο είναι οι "κόκκινες γραμμές" που έχει θέσει στις διαπραγματεύσεις η πολιτική ηγεσία του υπουργείου: να μην υπάρξουν απολύσεις προσωπικού και να μην κλείσει η εταιρεία έστω και για μία ημέρα.






Συγκεκριμένα, το σχέδιο για τον ΟΣΕ ορίζει ξεκάθαρα την απαλλαγή του Οργανισμού από τα χρέη του, μεγάλο μέρος των οποίων θα επωμιστεί το Δημόσιο. Σε αντάλλαγμα της διαγραφής και ανάληψης των χρεών, θα μεταβιβαστεί όλη η ακίνητη περιουσία εκτός εξαιρέσεων, όπως η σιδηροδρομική υποδομή, στο Δημόσιο.






Σε ό,τι αφορά την εταιρεία λειτουργίας, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προωθείται η ιδιωτικοποίηση του 49% του μετοχικού κεφαλαίου της και η παραχώρηση του μάνατζμεντ.






Παράλληλα, στο νομοσχέδιο που έχει ήδη καταρτιστεί προβλέπεται:






Αύξηση των εισιτηρίων, καθώς επίσης η κατάργηση των μειωμένων εισιτηρίων, ατελειών και κάθε είδους υφιστάμενων τιμολογιακών υποχρεώσεων από το τέλος του 2010.


Περικοπή των ζημιογόνων δρομολογίων, στα οποία εντάσσονται τα περισσότερα πλην του βασικού άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ο οποίος έχει ικανοποιητικές πληρότητες. Για τα δρομολόγια που θα καταργηθούν προβλέπεται να κηρυχθούν άγονα και να γίνουν σχετικοί διαγωνισμοί.


Είσοδος ιδιωτών μέσω συμβάσεων παραχώρησης ή Συμπράξεων Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα στον Προαστιακό της Αθήνας, αλλά και στις προαστιακές γραμμές Θεσσαλονίκης και Λάρισας, για τη διαχείριση μέρους της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, των προαστιακών σιδηροδρομικών δικτύων Αθήνας και Θεσσαλονίκης, αλλά και των μεγάλων κεντρικών σταθμών και των εμπορευματικών κέντρων.




ethnos.gr