Στη δημιουργία, μέσω συγχωνεύσεων, δύο φορέων στον κλάδο των συγκοινωνιών, ενός σταθερής τροχιάς που θα περιλαμβάνει τον ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος), τραμ και ΑΜΕΛ (μετρό) και ενός άλλου με τους ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ) και την ΕΘΕΛ (αστικά λεωφορεία), προσανατολίζεται η κυβέρνηση. Το ζήτημα αυτό, όπως δήλωσε ανώτερος παράγοντας του υπουργείου Υποδομών, τέθηκε κατά τη συνάντηση του υπουργού Δημήτρη Ρέππα με το κλιμάκιο της τρόικας, στο υπουργείο Οικονομικών, παρόντος και του υπουργού Γιώργου Παπακωνσταντίνου.
Σύμφωνα με τον ίδιο παράγοντα, αυτή τη στιγμή τα ελλείμματα των συγκοινωνιακών φορέων (που επιβαρύνουν το δημοσιονομικό έλλειμμα και το δημόσιο χρέος) υπερβαίνουν τα 2,5 δις. ευρώ (με τα 400 εκατ. ευρώ να αφορούν τα χρέη του Δημοσίου προς τις συγκοινωνίες). Πάντως, με τις συγχωνεύσεις, που, μεταξύ άλλων θα στοχεύουν σε συνέργιες και την τροφοδότηση των γραμμών του μετρό βάσει επιχειρησιακών και κοινωνικών αναγκών, δεν θα υπάρξουν απολύσεις εργαζομένων, αλλά μετατάξεις προσωπικού.
Για τον ΟΣΕ, θέμα που επίσης συζητήθηκε με την τρόικα, το σχέδιο εξυγίανσης θα παρουσιασθεί την Παρασκευή σε τεχνικό επίπεδο, ενώ από τα 10 δις. ευρώ που είναι το έλλειμμα του Οργανισμού, περισσότερα από 7,5 δισ. ευρώ αφορούν σε δάνεια για την αναβάθμιση των υποδομών του. Για τα ταξί, το υπουργείο Υποδομών εξετάζει την οργάνωση του επαγγέλματος και των εταιριών, καθώς και του νέου κανονισμού που θα εφαρμοσθεί στον κλάδο.
Στη συνάντηση με την τρόικα, ο κ. Ρέππας παρουσίασε και στοιχεία για την πορεία των έργων που υλοποιεί το υπουργείο. Σύμφωνα με το σύστημα παρακολούθησης του υπουργείου, κατά μέσο όρο η υλοποίηση ανέρχεται στο 65%, ενώ οι προϋπολογισμοί έχουν βρεθεί στο επίπεδο του 139%.
Nooz.gr