e-mail: dealnewsonline@gmail.com

powered by Agones.gr (livescore)

Τρίτη 21 Ιουνίου 2011

Πάνω από 1.000 ευρώ η ζημιά των καταναλωτών από βλάβες στο δίκτυο ηλεκτροδότησης

Στοιχεία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας


Ξεπερνά τα 1.000 ευρώ η μέση ζημιά που υφίστανται οι καταναλωτές από βλάβες του δικτύου ηλεκτροδότησης, οι οποίες οφείλονται είτε σε υπέρταση που εμφανίζεται κατά την επαναφορά του ρεύματος μετά από διακοπή -όπως μπορεί να συμβεί αυτήν την περίοδο κατά τη διάρκεια των απεργιών της ΓΕΝΟΠ-, είτε σε αποκοπή του ουδέτερου αγωγού από σφάλμα ή άλλη αιτία.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας από τις καταγγελίες καταναλωτών που δέχθηκε την τελευταία τριετία, η μέση ζημιά είναι 1.058 ευρώ.

Πρόσφατα η ΡΑΕ σε συνεργασία με τη ΔΕΗ θέσπισε διαδικασία αποζημίωσης των καταναλωτών για τις βλάβες που υφίστανται οι συσκευές με ποσά έως 300 ευρώ για μονοφασική σύνδεση ή 400 ευρώ για τριφασική. Το ύψος των αποζημιώσεων είναι χαμηλότερο από το ύψος της ζημιάς ωστόσο, σύμφωνα με τη ΡΑΕ, η διαδικασία που θεσπίστηκε «είναι ένα σημαντικό βήμα, αφού προσφέρει λύσεις σε ένα πάγιο αίτημα των θιγόμενων καταναλωτών και θα ικανοποιήσει οικονομικά την πλειοψηφία αυτών, χωρίς την επίπονη, χρονοβόρα και πολυέξοδη διαδικασία προσφυγής στη δικαιοσύνη».

Η ΔΕΗ δεν χορηγεί αποζημιώσεις, όταν οι βλάβες οφείλονται σε λόγους ανωτέρας βίας, στους οποίους περιλαμβάνονται και οι απεργίες.

Η ΡΑΕ συνιστά στους καταναλωτές να πάρουν προληπτικά μέτρα, για να αποφύγουν τις ζημιές κατά την επαναφορά της ηλεκτροδότησης, δηλαδή π.χ. να κλείσει το γενικό διακόπτη κατά τη διάρκεια της διακοπής ή να αποσυνδέσει από την πρίζα τις ευαίσθητες ηλεκτρονικές συσκευές, έως ότου αποκατασταθεί η ηλεκτροδότηση.

Η ΡΑΕ παρουσίασε την Τρίτη έκθεση για τις αναφορές και καταγγελίες που δέχθηκε στο διάστημα 2008 - 2010. Η πλειοψηφία (70%) αφορούν θέματα ηλεκτρισμού και το 30% ζητήματα που σχετίζονται με το φυσικό αέριο.

Οι καταγγελίες αφορούν κατά κύριο λόγο θέματα τιμών (αμφισβήτηση των χρεώσεων, παραπλάνηση) και ακολουθούν τα παράπονα για διακοπές, αυξομείωση τάσης, ζημιές σε συσκευές, καθυστερήσεις και προβλήματα στη σύνδεση με το δίκτυο, προβλήματα με τους μετρητές κατανάλωσης και ζητήματα που σχετίζονται με συνδέσεις και αποσυνδέσεις (καθυστερήσεις, υψηλές χρεώσεις, κλπ.)
ta nea