e-mail: dealnewsonline@gmail.com

powered by Agones.gr (livescore)

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Πραγματικότητα για τους πολίτες της ΕΕ η επαγγελματική δραστηριοποίηση στην Ελλάδα

Η Οδηγία Μπόλκενσταϊν


Με γοργούς ρυθμούς προχωρεί η προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/123 για τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά, ευρύτερα γνωστής ως Οδηγίας Μπόλκενσταϊν.

Η Κοινοτική Οδηγία που προβλέπει τη διασυνοριακή παροχή υπηρεσιών και ενσωματώθηκε στο Ελληνικό Δίκαιο με τον Ν.3844/2010 αποσκοπεί στην διευκόλυνση της ελευθερίας της εγκατάστασης φυσικών και νομικών προσώπων στον τριτογενή τομέα και της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών χωρίς εγκατάσταση.

Καλύπτει δε τις ενδιάμεσες υπηρεσίες που παρέχονται σε επιχειρήσεις και σε τελικούς καταναλωτές, ενώ περιλαμβάνει κάθε μη μισθωτή οικονομική δραστηριότητα που παρέχεται κατά κανόνα αντί αμοιβής.

Η κυβέρνηση έχει σχεδόν ολοκληρώσει την έκδοση του συνόλου των Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων και των Προεδρικών Διαταγμάτων που θα επιτρέψουν την άσκηση επαγγέλματος και την παροχή υπηρεσίας από «Κοινοτικούς» εργάτες, τεχνικούς, επιτηδευματίες, επαγγελματίες και εταιρείες.

Στο πλαίσιο αυτό τα υπουργεία Οικονομικών, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Δικαιοσύνης εξέδωσαν απόφαση που αναφέρεται στις κυρώσεις που επιβάλλονται σε παρόχους υπηρεσιών, όταν αυτοί ασκούν επαγγελματική δραστηριότητα στην Ελλάδα και δεν παρέχουν στους καταναλωτές τις απαραίτητες -προβλεπόμενες από τον νόμο- πληροφορίες για τη δραστηριότητά τους ή δεν απαντούν σε παράπονα των καταναλωτών.

Η απόφαση αναφέρεται συγκεκριμένα στις υπηρεσίες μηχανολόγων, μηχανικών, πρακτικών μηχανικών, ηλεκτρολόγων, υδραυλικών, ψυκτικών, συντηρητών εγκαταστάσεων υγρών και αερίων καυσίμων, συντηρητών καυστήρων, ηλεκτροσυγκολλητών, οξυγονοκολλητών, χειριστών μηχανημάτων, χειριστών ανυψωτικών μηχανημάτων, κ.ά.

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, «το είδος και το ύψος των επιβαλλόμενων κυρώσεων τελούν σε σχέση αναλογίας με την παράβαση, διασφαλίζουν τον αποτελεσματικό και αποτρεπτικό χαρακτήρα του μέτρου».

Στους παραβάτες επιβάλλονται οι εξής κυρώσεις:

•Για απλή άρνηση παροχής των πληροφοριών που υποχρεούται ο πάροχος να θέτει στη διάθεση του αποδέκτη, ανά έργο, πρόστιμο ύψους 200 ευρώ.


•Για εκ δόλου άρνηση παροχής των πληροφοριών που υποχρεούται ο πάροχος να θέτει στη διάθεση του αποδέκτη, ανά έργο, πρόστιμο ύψους 3.000 ευρώ.


•Για τη μη απάντηση σε παράπονα αποδεκτών, πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ.


Σε περίπτωση υποτροπής των ως άνω παραβάσεων διπλασιάζεται το επιβαλλόμενο κατά περίπτωση χρηματικό πρόστιμο και επιπλέον δύναται να ανασταλεί ή και ανακληθεί η άδεια ή η βεβαίωση για την άσκηση της παροχής υπηρεσιών για το συγκεκριμένο είδος υπηρεσίας ή και για οποιαδήποτε υπηρεσία.

Η επιβολή των παραπάνω κυρώσεων δεν εξαρτά και δεν αποκλείει τον ενδεχόμενο καταλογισμό ποινικών ευθυνών σε φυσικά πρόσωπα ή εκπροσώπους νομικών προσώπων και τη διαδικασία που ακολουθείται από τις αρμόδιες δικαστικές αρχές.

Μετά τη διαπίστωση της παράβασης ο πάροχος καλείται εντός 20 ημερών να υποβάλλει εγγράφως τις απόψεις του. Εντός 30 ημερών από την πάροδο του εικοσαήμερου εκδίδεται αναλόγως αιτιολογημένη απόφαση της Αρμόδιας Αρχής για την επιβολή των εν λόγω κυρώσεων, η οποία κοινοποιείται στον πάροχο υπηρεσιών, εντός της ως άνω προθεσμίας.

Ο πάροχος μπορεί να ασκήσει εντός προθεσμίας 60 ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης προσφυγή, ενώπιον της αρμόδιας υπηρεσίας.

Ο παραβάτης υποχρεώνεται σε 30 ημέρες από την απόφαση επιβολής χρηματικού προστίμου στην έκδοση διπλοτύπου είσπραξης υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, αντίστοιχου ποσού. Σε περίπτωση επιβολής κύρωσης σε πάροχο κράτους-μέλους, η Αρμόδια Αρχή ενημερώνει την αντίστοιχη Αρμόδια Αρχή του κράτους - μέλους εγκατάστασης.
ta nea