e-mail: dealnewsonline@gmail.com

powered by Agones.gr (livescore)

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Στο 5,2% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο


Στα ύψη παραμένει ο τιμάριθμος


Στο 5,2% ανήλθε ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη η Ελληνική Στατιστική Αρχή.Στο ίδιο ποσοστό είχε διαμορφωθεί και τον Δεκέμβριο. Το Νοέμβριο, τον Οκτώβριο και τον Σεπτέμβριο ήταν 4,9%, 5,2% και 5,6% αντίστοιχα.



Από τη σύγκριση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του Ιανουαρίου 2011, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2010, προκύπτει αύξηση 5,2%, έναντι αύξησης 2,4%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του 2010 προς το 2009.

Σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2010, παρουσίασε μείωση 0,7%, έναντι της ίδιας μείωσης που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2010 - Ιανουαρίου 2011, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2009 - Ιανουαρίου 2010, παρουσίασε αύξηση 4,9%, έναντι αύξησης 1,3% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Η αύξηση του πληθωρισμού κατά 5,2% σε ετήσια βάση προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:

1) Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,4% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, λαχανικά νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.

β) Κατά 19,5% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.

γ) Κατά 9,1% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης αποχέτευσης και του φυσικού αερίου.

δ) Κατά 2,5% της ομάδας Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.

ε) Κατά 15% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: αυτοκίνητα, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας.


στ) Κατά 4% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.

ζ) Κατά 0,7% της ομάδας Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής- άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής.

η) Κατά 0,2% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων.

θ) Κατά 3,2% της ομάδας Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

ι) Κατά 4,6% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.

2) Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,3% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

β) Κατά 0,6% της ομάδας Υγεία, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραιατρικές υπηρεσίες και στις ιδιωτικές κλινικές.
 
ta nea