Για την προστασία των αρχαιοτήτων
Αρχαία θα συναντήσει ο μετροπόντικας και στην επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό από Χαϊδάρι προς Πειραιά, η οποία προγραμματίζεται να υλοποιηθεί στα επόμενα χρόνια. Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ενέκρινε τη χωροθέτηση του έργου, βάζοντας όμως όρους για την προστασία των μνημείων.Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο ΚΑΣ, στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται η κατασκευή έξι υπόγειων σταθμών (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, ΗΣΑΠ Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο). Η γραμμή του μετρό, με συνολικό μήκος 7,5 χιλιομέτρων, θα διέλθει σε βάθος από 18 ώς 25 μέτρα και θα χρειαστεί πέντε χρόνια από την έναρξη των εργασιών για να ολοκληρωθεί.
Το ΚΑΣ ενέκρινε τη χωροθέτηση του έργου, με την παρατήρηση να ζητηθεί ειδική μελέτη κραδασμών οι αρχαιότητες να προστατευθούν κατάλληλα κατά τις εργασίες και τη λειτουργία της γραμμής.
Οι ευαίσθητες περιοχές με αρχαιότητες είναι τα Μανιάτικα όπου οι αρχαιολόγοι έχουν εντοπίσει το λεγόμενο βόρειο νεκροταφείο του Πειραιά και στη συνέχεια όλη η διαδρομή ώς το Δημοτικό Θέατρο καθώς η χάραξη έχει γίνει κάτω από το τείχος της πόλης και κάτω από την Μακρά Στοά (γωνία Γούναρη και Ακτή Ποσειδώνος).
Επόμενη εξαιρετικά δύσκολη στάση είναι αυτή του Δημοτικού Θεάτρου, καθώς το τρένο θα βρίσκεται πλέον μέσα στον ιστό της αρχαίας πόλης (όλος ο Πειραιάς είναι κτισμένος επάνω στον αρχαίο).
Επιπλέον, προσοχή ζητήθηκε για το κτίριο του θεάτρου καθώς και για άλλα νεοκλασικά, που είναι διατηρητέα και ενδέχεται να κινδυνεύσουν.
Όπως ανέφερε πάντως στο συμβούλιο εκ μέρους της Αττικό Μετρό ο Β. Περγαντάς θα χρησιμοποιηθούν ειδικές αντικραδασμικές πλάκες προκειμένου να μην προκληθεί βλάβη στα μνημεία.
Μία ακόμη περιοχή με αρχαιότητες είναι αυτή που βρίσκεται στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, όπου θα διανοιχτεί το τερματικό φρέαρ του μετρό. Στο συγκεκριμένο σημείο είχε εντοπισθεί από το 1985 από τον αρχαιολόγο Γιώργο Σταϊνχάουερ ένα τμήμα της αρχαίας πόλης με το ιπποδάμειο σύστημα αλλά τα αρχαία καταχώθηκαν με την προοπτική να επανέλθουν στο φως και να αναδειχθούν όταν θα ολοκληρωνόταν το κτίριο του Πανεπιστημίου.
ta nea
Αρχαία θα συναντήσει ο μετροπόντικας και στην επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό από Χαϊδάρι προς Πειραιά, η οποία προγραμματίζεται να υλοποιηθεί στα επόμενα χρόνια. Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ενέκρινε τη χωροθέτηση του έργου, βάζοντας όμως όρους για την προστασία των μνημείων.Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο ΚΑΣ, στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται η κατασκευή έξι υπόγειων σταθμών (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, ΗΣΑΠ Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο). Η γραμμή του μετρό, με συνολικό μήκος 7,5 χιλιομέτρων, θα διέλθει σε βάθος από 18 ώς 25 μέτρα και θα χρειαστεί πέντε χρόνια από την έναρξη των εργασιών για να ολοκληρωθεί.
Το ΚΑΣ ενέκρινε τη χωροθέτηση του έργου, με την παρατήρηση να ζητηθεί ειδική μελέτη κραδασμών οι αρχαιότητες να προστατευθούν κατάλληλα κατά τις εργασίες και τη λειτουργία της γραμμής.
Οι ευαίσθητες περιοχές με αρχαιότητες είναι τα Μανιάτικα όπου οι αρχαιολόγοι έχουν εντοπίσει το λεγόμενο βόρειο νεκροταφείο του Πειραιά και στη συνέχεια όλη η διαδρομή ώς το Δημοτικό Θέατρο καθώς η χάραξη έχει γίνει κάτω από το τείχος της πόλης και κάτω από την Μακρά Στοά (γωνία Γούναρη και Ακτή Ποσειδώνος).
Επόμενη εξαιρετικά δύσκολη στάση είναι αυτή του Δημοτικού Θεάτρου, καθώς το τρένο θα βρίσκεται πλέον μέσα στον ιστό της αρχαίας πόλης (όλος ο Πειραιάς είναι κτισμένος επάνω στον αρχαίο).
Επιπλέον, προσοχή ζητήθηκε για το κτίριο του θεάτρου καθώς και για άλλα νεοκλασικά, που είναι διατηρητέα και ενδέχεται να κινδυνεύσουν.
Όπως ανέφερε πάντως στο συμβούλιο εκ μέρους της Αττικό Μετρό ο Β. Περγαντάς θα χρησιμοποιηθούν ειδικές αντικραδασμικές πλάκες προκειμένου να μην προκληθεί βλάβη στα μνημεία.
Μία ακόμη περιοχή με αρχαιότητες είναι αυτή που βρίσκεται στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, όπου θα διανοιχτεί το τερματικό φρέαρ του μετρό. Στο συγκεκριμένο σημείο είχε εντοπισθεί από το 1985 από τον αρχαιολόγο Γιώργο Σταϊνχάουερ ένα τμήμα της αρχαίας πόλης με το ιπποδάμειο σύστημα αλλά τα αρχαία καταχώθηκαν με την προοπτική να επανέλθουν στο φως και να αναδειχθούν όταν θα ολοκληρωνόταν το κτίριο του Πανεπιστημίου.
ta nea