e-mail: dealnewsonline@gmail.com

powered by Agones.gr (livescore)

Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2010

Ανοίγει το μέτωπο του ΟΣΕ

«Θα αντιδράσουμε με κάθε νόμιμο και μη τρόπο στην εκποίηση», διεμήνυσαν οι εργαζόμενοι.

Στα άκρα φτάνει η κόντρα σιδηροδρομικών και κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ μόλις δύο 24ωρα πριν από την επίσημη παρουσίαση του νομοσχεδίου για την εξυγίανση του Οργανισμού από τον υπουργό Υποδομών Δημήτρη Ρέππα, στην πρώτη συνεδρίαση του νέου Υπουργικού Συμβουλίου στη Θεσσαλονίκη την Παρασκευή.


Το νομοσχέδιο θα τεθεί στη συνέχεια σε δημόσια διαβούλευση, με στόχο να έχει ψηφιστεί έως το τέλος Οκτωβρίου.

«Θα αντιδράσουμε με κάθε νόμιμο και μη τρόπο για να ανατρέψουμε το σχέδιο εκποίησης του ΟΣΕ που προωθεί η κυβέρνηση», διαμήνυσαν σε χθεσινή κοινή συνέντευξη Τύπου με τη ΓΣΕΕ οι εκπρόσωποι των εργαζομένων του ΟΣΕ: «Δεν πρόκειται να πάρουν ούτε ένα βαγόνι από τις εγκαταστάσεις, ούτε μία ράγα», πρόσθεσαν.
Οι σιδηροδρομικοί, οι οποίοι πραγματοποιούν πεντάωρη στάση εργασίας σήμερα από τις 11 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα με τη συμμετοχή των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, προτίθενται να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους με στάση εργασίας τις ίδιες ώρες αύριο και με παν-σιδηροδρομικό συλλαλητήριο το Σάββατο στη Θεσσαλονίκη.
Από την πλευρά της η κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη να προχωρήσει χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις στη μεταρρύθμιση.
Την ίδια στιγμή, οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών εξαπέλυσαν προσωπική επίθεση στον κ. Ρέππα, τον οποίο αποκάλεσαν «υπουργό των διαρροών», ενώ χαρακτήρισαν το σχέδιο νόμου «έκτρωμα που συντάχτηκε από διεστραμμένα μυαλά με μοναδικό στόχο το ξεπούλημα των φιλέτων του ΟΣΕ και τη δημιουργία εργασιακού μεσαίωνα για τους σιδηροδρομικούς».
Τα μέλη της ΠΟΣ απέδωσαν τα μειωμένα έσοδα σε κακοδιαχείριση και σε εκπτώσεις έως και 90% στις εμπορευματικές μεταφορές και πρότειναν μεταξύ άλλων: αλλαγή του πλέγματος των δρομολογίων, έλεγχο της λαθρεπιβίβασης, η οποία ξεπερνά τα 300.000 ευρώ ετησίως στον προαστιακό, και προσλήψεις προσωπικού με στόχο την περιστολή των δαπανών υπερεργασίας.
Υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο προβλέπει την ιδιωτικοποίηση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με παραχώρηση του μάνατζμεντ, ανάληψη των ελλειμμάτων του Ομίλου και των χρεών προς τρίτους από το Δημόσιο σε αντάλλαγμα της ακίνητης περιουσίας και δημιουργία ανεξάρτητης ρυθμιστικής αρχής. Για τους εργαζομένους προβλέπονται σαρωτικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, μεταξύ των οποίων η εκ νέου υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας από μηδενική βάση και η δραστική μείωση των αποδοχών τους.


«Η κυβέρνηση και κυρίως η κοινωνία δεν εκβιάζονται»


Προειδοποίηση Ρέππα προς τους μεταφορείς


Στην κατάργηση της τριετούς μεταβατικής περιόδου για την έκδοση νέων αδειών στους μεταφορείς προσανατολίζεται η κυβέρνηση, εάν οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων προχωρήσουν σε νέες κινητοποιήσεις. «Η κυβέρνηση δεν εκβιάζει, δεν εκβιάζεται, κυρίως όμως είναι η κοινωνία που δεν εκβιάζεται», επεσήμανε χθες στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των βασικών αρχών του νομοσχεδίου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί μέχρι το τέλος του μήνα.
Οι σχέσεις πάντως κυβέρνησης - μεταφορέων κινούνται σε τεντωμένο σχοινί. Χθες, ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. πραγματοποίησαν αιφνιδιαστική πορεία με γερανοφόρα από τον Πειραιά προς τη Βουλή και ανακόπηκαν από την Αστυνομία στην οδό Σταδίου. Οι εκπρόσωποι του κλάδου δηλώνουν ότι η χθεσινή κινητοποίηση ήταν μεμονωμένη, ωστόσο η αντίδραση είναι συνολική και η μορφή της θα αποφασιστεί σε πανελλήνια γενική συνέλευση το Σάββατο στη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι μεταφορείς δεν προσανατολίζονται στην προκήρυξη απεργίας, δεδομένου ότι βρίσκονται ακόμα υπό επιστράτευση. Εξετάζουν όμως το ενδεχόμενο παράδοσης των οχημάτων τους στις νομαρχίες: «Ας εφαρμόσουν σωστά την επιστράτευση, εφόσον δεν την αίρουν. Ας ορίσουν οι νομαρχίες τα προς εκτέλεση δρομολόγια» τονίζει ο γ.γ. των ιδιοκτητών βυτιοφόρων, Αγγελος Φαλάρης.

Πηγή: ethnos.gr