e-mail: dealnewsonline@gmail.com

powered by Agones.gr (livescore)

Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010

Αρση πλαφόν και απεργιακής απειλής

Η γρήγορη ομαλοποίηση της αγοράς καυσίμων από την Κυριακή το βράδυ ως προς την τροφοδοσία των πρατηρίων και τη διαμόρφωση των τιμών οδήγησε την κυβέρνηση στην απόφαση να άρει το πλαφόν στην τιμή τους από χθες τα μεσάνυχτα.

Ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μ. Χρυσοχοΐδης επεσήμανε πάντως προς πάσα κατεύθυνση ότι όπως αυτές τις ημέρες, έτσι και στο μέλλον δεν θα γίνουν δεκτές ούτε στα καύσιμα ούτε σε άλλον κλάδο της αγοράς αδικαιολόγητες αυξήσεις και κερδοσκοπικά φαινόμενα. «Το εισόδημα του πολίτη θα προστατευθεί και όσοι κερδοσκοπούν θα υποστούν τις συνέπειες του νόμου» αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του.


Την αναστολή ανακοίνωσε χθες ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Ντ. Ρόβλιας μετά τη συνάντησή του με την Ομοσπονδία Βενζινοπωλών και αφότου τα μέλη της πρόβαλαν ως μοναδικό αίτημα την απόσυρση του μέτρου προειδοποιώντας με «λουκέτο» στα πρατήρια. Ο κ. Ρόβλιας ανέφερε ότι το μέτρο του πλαφόν αποφασίστηκε για να αποτραπούν αδικαιολόγητες αυξήσεις στις τιμές πώλησης των καυσίμων, σημάδια των οποίων εμφανίστηκαν από το πρωί της Κυριακής με πρόσχημα τις απεργιακές κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων. Μετά τους ελέγχους που διενεργήθηκαν χθες διαπιστώθηκε ότι ομαλοποιήθηκε η αγορά: σχεδόν δύο στα τρία ανοιχτά βενζινάδικα πωλούσαν κάτω από το πλαφόν, ενώ το 95% των πρατηρίων σε Αττική και Θεσσαλονίκη λειτουργούσε κανονικά. Αποτέλεσμα ήταν η αναστολή εφαρμογής του μέτρου.
«Απίστευτη προχειρότητα» καταλόγισε στην κυβέρνηση ο τομεάρχης Ανάπτυξης της ΝΔ κ. Κ. Χατζηδάκης σχολιάζοντας τους χειρισμούς με τις τιμές των καυσίμων και την επιβολή πλαφόν. Ο κ. Χατζηδάκης κάλεσε το υπουργείο «να εφαρμόσει επιτέλους τις διατάξεις του περυσινού νόμου για τα πε τρελαιοειδή με μέτρα όπως κοστολογικοί έλεγχοι, σφράγιση εγκαταστάσεων σε περίπτωση υποτροπής καιχρήση δεξαμενών τρίτων εκεί όπου ο ανταγωνισμός δεν λειτουργεί κανονικά». Επίσης ζήτησε πλήρη στελέχωση της Υπηρεσίας Εποπτείας της Αγοράς αλλά και «να γίνει κάτι συγκεκριμένο για τη χαλάρωση των ελεγκτικών μηχανισμών».


Τα 23 μέτρα


Υπενθυμίζεται ότι δύο χρόνια μετά τη δημοσίευση του πορίσματος της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αγορά καυσίμων, το 2008, από τα συνολικά 23 μέτρα και προτάσεις που εισηγούνταν ως σήμερα δεν έχουν εφαρμοστεί ούτε τα μισά. Η Επιτροπή είχε εισηγηθεί μεταξύ άλλων κατάργηση των ρυθμιζόμενων κομίστρων στα ΔΧ βυτιοφόρα ώστε να μειωθεί το τελικό κόστος, άρση περιορισμών ως προς την έκδοση νέων αδειών ΙΧ βυτιοφόρων, όπως επίσης και πλήρη απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας των πρατηρίων και αναθεώρηση της νομοθεσίας για τη λειτουργία τους σε υπεραγορές. Επρόκειτο για μέτρα με κοινό στόχο να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός τα οποία ισχύουν σε πλήθος ευρωπαϊκών χωρών και τα οποία δεν εφαρμόστηκαν.
Ακόμη και μέτρα χωρίς εμφανές πολιτικό κόστος, όπως π.χ. η τοποθέτηση ειδικών ηλεκτρονικών πινάκων σε «κλειστούς» αυτοκινητοδρόμους προς ενημέρωση των διερχόμενων οδηγών για την τιμή στα επόμενα δύο πρατήρια αλλά και τη χιλιομετρική τους απόσταση ώστε να έχει κίνητρο ο οδηγός να αναζητήσει καλύτερη τιμή, δεν εφαρμόστηκαν παρά τη θετική ευρωπαϊκή εμπειρία. Επίσης στο ράφι έμεινε και η πρόταση για αναθεώρηση των συμβάσεων των πρατηρίων των εθνικών οδών με το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας και τους διαχειριστές των αυτοκινητοδρόμων με σκοπό να μειωθούν τα υψηλά ενοίκια που επιβάλλονται στους βενζινοπώλες τα οποία επηρεάζουν αυξητικά τις τιμές πώλησης καυσίμων στις εθνικές οδούς.


Πηγή: BHMA On-line